Подкрепената от SoftBank Group Corp. компания Light изпитва затруднения при набирането на финансови средства, след като най-големият технологичен инвеститор в света отказа да вложи повече пари в стартъпа.
SoftBank притежава около 30% от Light чрез своя инвестиционен фонд Vision Fund, който инжектира общо 121 млн. долара в разработчика на усъвършенствани камери през 2018 г. Продължаващата подкрепа на SoftBank е от решаващо значение за прихождащото предприятие с ограничени ресурси, което влагаше милиони долари за разширяване на технологията за автономно управление на превозни средства по настояване на японския конгломерат.
Тъй като финансовите усти на SoftBank пострадаха заради ниските оценки на някои технологични активи, компанията започна да се дистанцира от редица разработчици от своето портфолио, за да спази по-строгите инвестиционни критерии, според източници, запознати с темата.
SoftBank е предложила да предостави повече средства, ако Light успее да намери друг инвеститор, който да ръководи следващия кръг за набиране на средства, според един от източниците. Подобно решение обаче е малко вероятно, тъй като японската група предлага само символична подкрепа, което би всяло скептицизъм сред други кандидат-инвеститори
Базираната в Калифорния Light е наела консултантска фирма, която да проучи опциите, включително прекратяване на операциите.
Значително по-предпазливия подход на SoftBank, която пренаписа правилата за рисковия капитал като вложи милиарди долари от суверенните фондове на Саудитска Арабия и Абу Даби в стартъпи – контрастира с безвъзмездната щедрост от миналото.
В продължение на години основателят и главен изпълнителен директор на SoftBank Масайоши Сон убеждаваше основателите на новите технологични компании да приемат парите на Vision Fund, като ги насърчаваше да мислят по-широкомащабно и им обещаваше постоянна подкрепа, за да им помогне да се разширят. Той често инвестираше повече пари, отколкото основателите търсеха.
Преди да одобри инвестицията в Light, милиардерът даде да се разбере, че интересът му се основава на способността на стартъпа да адаптира своята технология за автономните автомобили – нещо, което основателите на Light никога не са обмисляли преди.
Автономното шофиране „е мястото, където той видя, че технологията би имала стойност“, споделят от Light. „Масайоши (Сон) беше убеден, че това може да бъде революционно“, добавят от стартъпа.
След първоначалната инвестиция Vision Fund представи Light на други компании от портфолиото си, с фокус върху автомобилните технологии, включително на Cruise LLC, Uber Technologies Inc. и Grab Holdings. За да отговори на изискванията на Сон, Light елиминира първоначалния си технически екип за смартфони и камери и уволни около половината от служителите си, за да спре загубите от драстичната трансформация.
Подобно на много други компании за автономни технологии, Light се опитваше да си осигури бързи договори в индустрия с достатъчно време за комерсиализация.
В първите години след стартирането на първия Vision Fund през 2017 г., SoftBank успя да повиши оценките на стартъпи като WeWork и Uber с милиарди долари, придържайки се към минимален инвестиционен праг от 100 милиона долара на сделка.
Но докато големите залози на SoftBank за дългосрочен растеж спечелиха стотици предприемачи, те изложиха конгломерата на огромна волатилност по отношение на технологичните акции и нарастващите заеми.
Очаква се през май SoftBank да отчете най-голямата си тримесечна загуба досега заради топящата се пазарна оценка на активите ѝ, включително на южнокорейската Coupang Inc. и китайската Didi Global Inc., изчислява Кърк Будри, анализатор в Redex Research.
Инвестицията на SoftBank в Light сега е по-малко от 0,1% от общите активи на Vision Fund в доларово изражение, според източник. През годините технологията за автономно шофиране започна да губи позиции в инвестиционния списък на Vision Fund, който миналия месец продаде дела си в Cruise.
Според Сон Vision Fund ще продължи да инвестира, но с по-бавни темпове, предвид високите оценки на частните фирми на фона на срива на цените на акциите на публично търгуваните компании.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
преди 3 години SoftBank ще поличи нещо съвсем харт -фалит му се казва отговор Сигнализирай за неуместен коментар