Нова процедура по оперативна програма "Човешки ресурси" предвижда 37 млн. лева в подкрепа на ежедневната трудова миграция. Това обявиха от КНСБ във връзка с проведено изследване по темата.
До края на годината фирми ще могат да получат финансиране, за да подпомагат в пътните разходи новоназначени хора с трудов договор в рамките на една година с максимална отдалеченост на живеене от работното място - до 80 километра.
Новата процедура се казва "По-близо до работа" и чрез нея работодателите ще имат по-големи възможности да финансират пътуванията на служителите си, съобщават от синдиката.
По думите на президента на КНСБ Пламен Димитров средствата от тази мярка не са насочени към социално слабите, които са сред най-нуждаещите се от подобна подкрепа. По тази причина от синдиката предлагат процент от тези средства да се отдели за хора, които търсят работа.
По данни от изследването на синдиката над 400 000 души (12,1 на сто от икономически активното население) отделят общо по 500 000 часа всеки ден, за да стигнат до работните си места в друго населено място и да се приберат обратно по домовете. Около 100 000 души пътуват над оптималния времеви интервал, който е 45 минути.
Над 20 000 работни дни годишно се изразходват излишно и могат да бъдат вложени в работа, отбеляза Пламен Димитров. Около 300 000 души ежедневно пътуват до работата си в областта си като най-интензивни са пътуванията в Кърджали, Пловдив, Враца, Велико Търново, Стара Загора и Пазарджик.
42 000 души всеки ден пристигат в столична община на работа и се връщат обратно. Най-често хората стигат до работните си места с автобус и лека кола като една трета от пътуванията траят средно 15-30 минути.
Секторът с най-голям брой трудови мигранти е преработващата промишленост - над 113 000 души, или над 28 на сто от всички мигранти. На второ място е търговията, където трудовите мигранти са 50 000 с дял от над 12 процента, а на трето място е държавното управление със 7 на сто от всички трудови мигранти.
Сред политиките, които синдикатът предлага в подкрепа на всекидневната трудова миграция, е съкращаване на сумарното време за пътуване чрез координиране на транспортните маршрути, съвместяване на работното време с графиците на транспорта, провеждане на политики за непосредствено субсидиране на трудовите мигранти.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп