Правителството стои зад проекта за тунел под връх Шипка и финансирането му с европейски средства е приоритет. Tова обяви в Габрово министърът на инвестиционното проектиране Иван Данов.
Повод за посещението му беше организираната среща с експерти от държавните институции в областта, от общинските администрации и представители на професионални сдружения за обсъждане на инвестиционни проекти.
Проектът за тунел под връх Шипка е в напреднала фаза и опасенията, че ще бъде изместен от друг проект нямат основание, коментира министър Иван Данов.
Стоя твърдо зад тунела. Цялото правителство стои твърдо зад тунела. Ще направим всичко възможно финансирането на тунела да стане с европейски средства. Това е най-доброто решение. Ако не може да се реализира по някаква причина с тези европейски средства, държавата е длъжна да реализира този тунел, тъй като това е част от европейските транспортни коридори, каза министърът.
Министър Данов си тръгна от Габрово с папка с препоръки от заетите в строителния бранш за промени в законодателството. Той подчерта, че бъдещите изменения ще гарантират достъп на малките и средни строителни предприятия до участие в обществени поръчки.
Като отпаднат ограничителите, примерно да има условия, които лимитират участието на малките и средните предприятия, един път. И втори път, много силно се надявам, че ще възприемем добрата практика, когато става дума за големи обекти, в по-развитите страни големите обекти се разделят на отделни лотове, което означава, че във всеки един лот могат да участват и по-малки фирми. Това е въпрос на цена, обясни той.
Малките и средни фирми няма да бъдат толерирани. Целта на промените в законодателството е те да бъдат равнопоставени с големите, обясни министърът.
(БНР)


Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
преди 12 години Абе то може да стои зад проекта но по-важното е какви са приоритетите заложени в бюджета. Защото така стоейки можем да си останем още 50 години без тунел под Шипка. Както стояхме 40 години без магистрали и въобще без нищо новопостроено, освен една гробница наречена проект АЕЦ Белене. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Това ми прилича на историята с нашата жп линия Русе Варна на времето.Да строи се, но не за български интереси. отговор Сигнализирай за неуместен коментар