Започва изпълнението на втората фаза на проекта за интегриран градски транспорт в Стара Загора, съобщават от местната общинска администрация. Вчера се е провело обществено обсъждане възможните варианти за продължаване на работата по проекта през новия програмен период, уточняват от общината.
Предстои общинският съвет в града да избере един от предложените варианти. Той ще бъде включен във формуляра за кандидатстване на община Стара Загора за финансиране от новата оперативна програма за регионално развитие.
Проектът се финансира със средства от оперативната програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. Първата фаза, която се финансираше по старата оперативна програма за регионално развитие за периода 2007-2013 г., приключи в края на 2015 г. с доставката на новите тролейбуси.
Освен тролейбусите, през първата фаза бяха закупени и нови, екологични автобуси, както и специален автомобил за ремонти на тролейбусната контактна мрежа, беше ремонтирана част от контактната мрежа и едно от депата, бяха ремонтирани 119 спирки, беше изградена начална мрежа от велоалеи и други.
На втория етап от проекта се предвижда закупуване на 12 20-местни микробуса за по-малките натоварени линии, с които автопаркът ще се обнови напълно, посочват от общината. Микробусите трябва да отговарят на екологичния стандарт Euro 6.
Продължава рехабилитацията на тролейбусната контактна мрежа. От определените за ремонт 15 критични участъка на първи етап от модернизацията на градския транспорт в Стара Загора са реновирани 8.
На втория етап от проекта се предвижда и рехабилитация на тролейбусната инфраструктура до кв. „Зора” предвид плановете за разширяване на тролейбусната мрежа до квартала, който се намира на пътя между Стара Загора и Нова Загора.
Предвижда се и разширяване на тролейбусната мрежа около КАТ, както и на системата от велоалеи.
Като част от проекта се планира и разширяване на бул. „Патриарх Евтимий” с бус ленти за градския транспорт. Предвидена е и рехабилитация на тролейбусното депо, както и въвеждане на автоматизирана система за таксуване на пътниците, на видеонаблюдение по кръстовищата и в превозните средства, които не са снабдени с камери, и други дейности.
Определени са три варианта за индикативен бюджет, като най-изгодният е за малко под 50 млн. лева.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”