В момента Европейският съюз (ЕС) се опитва да приеме по-строги мерки за вредните газове, които автомобилите отделят. Целта е до 2030 г. вредните емисии да бъдат намалени с над 40%. Това значи, че тогава повечето коли ще бъдат или с нулеви, или с много ниски емисии.
Вчера в Европейския парламент (ЕП) в Страсбург се проведе дебат по темата, като по-късно се очаква доклад на Мириам Дали от Групата на социалистите и демократите, родом от Малта, да бъде гласуван.
Става въпрос за съвместно предложение за регламент на ЕП и Съвета, което трябва да определи стандарти за емисиите при новите леки автомобили, като това е част от плана на ЕС за намаляване на парниковите газове. Дебатът в ЕП вчера беше изключително ожесточен, темата е много актуална особено след "Дезиелгейт", предаде БНТ.
Днес предстои гласуване и ще стане ясно дали директивата ще бъде одобрена. Товa са само част от мерките, които Брюксел предприема за по-чист въздух.
Междувременно в България възникнаха опасения, че ограниченията за движение на стари дизелови автомобили в някои европейски градове се очаква да доведат до нарастване на вноса на такива у нас.
Според Асоциацията на вносителите на автомобили от началото на годината не са продадени повече стари дизелови коли в България. Има повече продажби на електромобили и хибриди, които са само 80, но все пак повече спрямо миналата година.
„В момента бизнесът е замрял, хората не купуват, особено дизелови автомобили заради липсата на яснота“, каза представителят на Асоциацията Цветелина Цанева. Според нея мерките на българското правителство не отговарят на мерките в чужбина.
Тя даде пример с увеличението на облагането на камионите при нова регистрация и определи това като "абсолютно лобистка мярка в полза на един бизнес, като се ощетяват българските граждани и друг бизнес".
Промяната трябва да тръгне от данъчното облагане на най-старите автомобили, твърди Цанева. Тя посочи, че в момента за един над 20-годишен автомобил данъкът е 16 – 20 лева, което тя определи като „данък вечен автомобил“.
В писмен отговор на Министерството на околната среда и водите (МОСВ) се казва, че на 9 октомври в Люксембург съвет на екоминистрите ще обсъди въпроса. Според министъра на околната среда Нено Димов трябва да се вземат мерки в целия ЕС, така че да не се допусне в България пазарът да бъде залят от стари дизелови автомобили.


Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"