fallback

За 15 месеца трябва да приключи основният ремонт на гара Подуяне

Ще бъде запазен автентичният вид на сградата, заяви транспортният министър Росен Желязков

16:24 | 02.05.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Започна реконструкцията на гаров комплекс Подуяне. Гарата е построена през 1930 г. и до този момент там не е правен основен ремонт.

„Проектът има за цел да запази не само автентичния вид на гарата, но и да го подчертае. Това е голямо предизвикателство към изпълнителя, който пое ангажимент реконструкцията да приключи в предвидения срок от 15 месеца“, заяви министърът на транспорта Росен Желязков при официалното начало на ремонта, цитиран от пресцентъра на ведомството. 

Той отбеляза, че обществото вече е изключително взискателно при изпълнението на инфраструктурни обекти с обществен ресурс.

Предстои да започнат ремонтни дейности в още няколко гари в страната, сред които са Искър, Карнобат, Нова Загора, както и изграждането на изцяло нови гари в Обеля и Костенец.

Пред журналисти министърът коментира, че очаква през следващите 10-15 г. железопътният транспорт да се превърне в основен, като това е и общоевропейската тенденция.

„Европа, а и целият свят, инвестира в железопътната инфраструктура и транспорт. Това е по-евтин, по-удобен, по-целесъобразен и екологичен транспорт, така че ние трябва да продължим да поддържаме инфраструктурата и да я модернизираме“, каза още той. 

Гаровият комплекс Подуяне е част от жп линията София-Пловдив, която е най-натоварената в страната. За 2017 г. пристигащите и заминаващи пътници направлението са 1,4 млн. Реконструкцията се финансира от оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020. 

Договорът на стойност 2,9 млн. лева без ДДС за строителните дейности беше подписан на 25 април с „Инфраструктурно строителство“ АД. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:25 | 14.09.22 г.
fallback