Страните членки на Европейския съюз са предложили 2000 проекта за финансиране по новия инвестиционен план, който бе предложен от председателя на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер, известен като плана "Юнкер“. Това съобщиха Ройтерс и DPA, позовавайки се на информирани източници.
След като на 26 ноември Юнкер представи план на стойност 315 млрд. евро, насочен към стимулиране на растежа и заетостта в Европа, досега са били предложени 2000 проекта на обща стойност около 1,3 трилиона евро по данни на европейски източници. Европейската комисия обаче се надява да получи още предложения. Очаква се проекти за общо 500 млрд. евро да бъдат реализирани в следващите три години.
Решението кои проекти да бъдат финансирани ще бъде взето от експерти (например от представители на Европейската инвестиционна банка - ЕИБ), така че решението да не бъде политизирано, отбелязва източникът на DPA.
Доклад за първоначално представените 2000 проекта се очаква да бъде оповестен във вторник. Също тогава на финансовите министри на ЕС ще бъде представен предварителен подбор от 760 проекта, информира германското списание Spiеgel.
Германия е подала над 70 проекта, пише още списанието. Така например за свързването на селските региони на Бавария с високоскоростна интернет връзка са нужни 2 млрд. евро, за развитието на берлинската жп мрежа, включително и свързването ѝ с новото летище пък ще са необходими 6,5 млрд. евро. Включените в списъка проекти, за който източниците подчертават, че не е окончателен, включват и проект за саниране на жилища в Холандия, ново пристанище в Ирландия и 4,5 милиарда евро за бърза железопътна връзка между Естония, Латвия, Литва и Полша.
Според Spiеgel обаче повечето проекти не са нови, а се планират от години.
Същевременно стана ясно, че България ще поиска над 1,1 млрд. евро за изграждане на пътища от бъдещия инвестиционен план на Европейската комисия. Регионалният министър Лиляна Павлова обясни, че от инвестиционния план ще се търси финансиране за няколко ключови пътни проекта – скоростните пътища София - Видин и Русе - Велико Търново, както и за магистралата София - Калотина.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
преди 10 години Слабо - 1,1 спрямо програма за 500 млрд.Трябваше да подадем проекти поне за 5-10 млрд., но като сами си поставяме летвата ниско не може да очакваме високи резултати!!!Само за инфраструктурни мрежи - ел. мрежа, газови връзки, пътища, железници трябваше да се подготвят проекти за 5 пъти повече. А останалото за саниране, ремонти на у-ща, ВЕИ, градска среда и прочие. За хидромелиорации също нямаме никакви инвестиции. отговор Сигнализирай за неуместен коментар