Airbnb е поела ангажимент да направи необходимите промени в своите правила и да подобри представянето на цените в платформата си в отговор на призива, отправен през юли от Европейската комисия (ЕК) и органите за защита на потребителите в ЕС, съобщават от пресслужбата на представителството на ЕК в България.
Airbnb се е ангажирала да представя общата цена на резервациите, включително допълнителните такси, като например таксите за обслужване и почистване. Когато не е възможно крайната цена да се изчисли предварително, платформата ще информира потребителя, че може да има допълнителни такси.
Освен това платформата за краткосрочни наеми е поела ангажимент да посочва ясно дали дадена оферта е от домакин, който е частно лице, или от професионалист, тъй като правилата за защита на потребителите са различни в двата случая.
Условията за ползване на услугата също трябва да се променят, за да бъде ясно, че потребителите могат да се възползват от всички налични средства за правна защита, и по-конкретно от правото си да предявят иск срещу домакин, в случай че пострадат или претърпят други вреди.
Airbnb ще посочва ясно на потребителите, че те имат право да заведат дело срещу платформата в съдилищата в своята страна на пребиваване.
Освен това платформата ще трябва да информира потребителите, когато реши да прекрати даден договор или да премахне съдържание, и ще им предоставя право на обжалване и на обезщетение, ако е уместно.
Airbnb трябва да въведе промените на сайта си до края на декември 2018 г. за всички версии на езици на ЕС.
В същото време еврокомисарят по правосъдие, права на потребителите и равенство Вера Йоурова даде срок на социалната мрежа Facebook до края на годината да се съобрази с правилата за защита на потребителите на ЕС или ще бъде изправена пред санкции, съобщава Ройтерс.
„Търпението ми достигна лимита си. Макар Facebook да ме увери, че най-сетне ще съобрази оставащите подвеждащи условия за ползване до декември, този процес продължава твърде дълго“, отбеляза Йоурова в комюнике.
„Сега е време за действия, а не за обещания. Ако промените не бъдат задействани изцяло до края на годината, призовавам органите за защита на потребителите да предприемат бързи действия и да санкционират компанията“, допълни тя.
През февруари Йоурова настоя Facebook и други социални мрежи да започнат да спазват правилата.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни