Българска компания започна серийно производство на електромобил. Инвестицията на базираната в Лом компания ДИ-ВЕН ООД възлиза на над 300 хил. евро, каза пред Investor.bg председателят на Управителния съвет на Индустриален клъстър „Електромобили“ Илия Левков.
Електрическият транспортен автомобил ЕТК 021 „PONY” е задвижван изцяло от акумулаторни батерии и може да измине 50 км с едно зареждане срещу стойността на 10 киловатчаса електроенергия. PONY е предназначен за транспортиране на товари до 1 т. в градски условия. Цената на базовия модел е 10 хил. евро.
Това е нов продукт и засега нямаме конкурент, каза Левков. Компанията има планове да представи електромобила, освен на пазара в България, така и в Гърция, Македония, Албания, Сърбия, Румъния и Русия. Поръчките са основно от чужбина. В момента представяме продукта на няколко български общини, каза още той.
На въпрос за евентуални бъдещи инвестиции Левков отбеляза, че „за момента се водят преговори с потенциални съинвеститори и банка“.
Батериите на PONY са с живот минимум 2 години, изпълнени са по AGM технология и не изискват никакво обслужване. Тяхното зареждане се извършва със зарядно устройство, поставено на борда на машината и може да бъде включено във всеки контакт по начина, по който се зарежда GSM. Времето за зареждане е около 12 часа, което предполага, че ако електромобилът е работил интензивно през деня, може да бъде зареден до следващата сутрин.
Използвани са почти изцяло български агрегати с изключение на електрониката, която представлява около 10% от себестойността.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 15 години А това е сайта на един пример за конкуренцията, която я "няма":http://***.modeczev.com/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години Аз лично съм полу-озадачен, полу-скептично настроен относно съотношението максимално изминато разстояние с едно зареждане и необходимо време за едно зареждане. 50км за каквито и да е промишлени, търговски и въобще различни от комутиране цели са малко, предвид факта, че отнема 12 часа да се зареди (и реално може да се използва 1 път на ден). Но хората, които са го направили знаят далеч по-добре от мен, така че им пожелавам късмет и успех! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години Хайде, пък дано потръгнат продажбите и да се разраства производството отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години България по принцип има доста ноу-хау в производството на електрокари! Преди 20 години ние бяхме един от лидерите в света в тази технология и не е зле да се възползваме от възможностите в сектора!Има доста български инженери, които доста добре са запознати с предимствата и недостатъците на електромобилите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години Взимаш си стая в мотел за 25 лева, хвърляш кабела и зареждаш PONY-то а после ония от мотела се плачат от надписани сметки за ток :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар