fallback

След 90 дни ще е готов терминалът за комбинирани превози в Драгоман

С инвестиция от 6 млн. лв. се цели влакове да превозват тирове от Драгоман до Свиленград, с което ще се намалят трафикът и инцидентите по пътните магистрали

14:33 | 06.07.10 г. 1
Автор - снимка
Създател

От днес започна изграждането на предвидения на ж.п. гара Драгоман терминал за комбинирани превози (Ро-Ла), съобщи транспортното министерство.

Проектът се финансира с близо 6 млн. лв. от ДП Национална компания „Железопътна инфраструктура” и ще бъде изпълнен от Държавно предприятие „Транспортно строителство и възстановяване”.

Проучването и работния проект са извършени от „Евротранспроект” ООД.

Срокът за изграждането на терминала е 90 дни. Предвижда се подвижният състав, който ще бъде осигурен от БДЖ, да поема всеки ден превоза на около 700 тежкотоварни автомобила в едната посока.

Изграждането на Ро-Ла терминала е част от стратегията на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за ускоряване на изпълнението на инфраструктурните проекти, които ще позволят да се повиши конкурентоспособността на железопътния транспорт у нас.

Очаква се развитието на комбинираните превози да доведе до увеличаване обема на товарните железопътни превози, което в момента е особено необходимо за подобряване на състоянието на Българските държавни железници.

Предвижда се Ро-Ла терминалът да бъде изграден в района на бившия ледопункт при гара Драгоман. Той включва три коловоза, два от които ще са свързани двустранно със стрелки и с дължина до 300 м, а третият ще е разположен върху прилежаща рампа.

Целта е тежкотоварните автомобили, които пътуват от Европа за Турция и Близкия Изток, да не преминават изцяло територията на България, а още на гара Драгоман да бъдат натоварени върху влакове.

За изчакващите камиони ще бъде изграден паркинг, за да бъде избегнато задръстването.

Пътният достъп до терминала ще става чрез осигуряването на пътна връзка от съществуващия международен път за Калотина, а до самия терминал ще се стига по специално изградено за целта обходно трасе.

Автомобилите ще се качват на собствен ход върху коловоза на рампата, за да бъдат натоварени на влаковете и да пътуват до следващата гранична гара Свиленград. По този начин ще се намали натоварването на пътните магистрали, както и разходите за тяхното поддържане.

Според министерството проектът ще намали и броят на пътнотранспортните произшествия с над 5 пъти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:49 | 14.09.22 г.
fallback