fallback

Аутсорсинг компанията на Хюлет Пакард у нас с 29% ръст на приходите до 90 млн. лв.

Служителите на Хюлет - Пакард Глоубъл Деливъри България Сентър ЕООД се увеличават с 28% през 2009, планира се назначаването на нови 400 през 2010 г.

10:24 | 19.07.10 г.

Аутсорсинг компанията Хюлет - Пакард Глоубъл Деливъри България Сентър ЕООД реализира 29% ръст на продажбите си на годишна база до 89,7 млн. лв. през 2009 г., показват данни на дружеството.

Компанията е увеличила наетите лица с 28%, или с 427 души, на годишна база до 1 934 към края на 2009 г.

Печалбата намалява с 13%, или с 930 хил. лв., до 5,95 млн. лв. за 2009 г. Като причина за намалението се посочват разходите, свързани с наемането и оборудването на нова офис сграда с 600 работни места (50% от Бизнес Център Камбаните, собственост на Фонд за недвижими имоти България АДСИЦ). Поради новия офис (нает през април 2009 г.) разходите за наем се увеличават с 1,8 млн. лв. до 5,8 млн. лв. през 2009 г.

Оборудването на офиса е вдигнало разходите за офис оборудване до 3,3 млн. лв. през 2009 г., спрямо 1,5 млн. лв. през 2008 г.

Капитализираните разходи за подобрения по сградата и допълнителното оборудване, поискани от Хюлет Пакард (общо за 3,6 млн. лв.), са довели до увеличаване на разходите за амортизация до 1,2 млн. лв. през 2009 г., спрямо 0,6 млн. лв. през 2008 г. Поради новия офис са увеличени и разходите за охрана и поддръжка.

Основен дял в разходите заемат тези за заплати, или 35,6 млн. лв., при ръст от 33% през 2009 г. Те са за 1 214 души персонал, директно назначен към компанията.

Седемдесет процента от разходите за външни услуги, които са за общо 33,3 млн. лв. (при 39% ръст на годишна база), са към фирмите партньори, предоставящи нает персонал (720 служители към края на 2009 г.).

Освободените работни площи в сгради 8 и 9 на Бизнес Парк София са предвидени да обезпечат работно пространство за планирано разрастване на екипите, работещи в тях. Към края на 2009 г. дружеството разполага с около 400 свободни работни места, което се очаква да бъдат заети през следващите 12 месеца.

Основен дял в обема на продажбите заемат клиенти от немскоговорящите страни Германия, Австрия и Швейцария, следващи по обем на продажбите са Великобритания, Ирландия и скандинавските страни.

Дружеството извършва три основни типа ИТ услуги. Това са отдалечена поддръжка на ИТ инфраструктура на малък и среден бизнес и на мултинационални корпоративни клиенти. На второ място са организирането и контролът на логистиката по отстраняването на повреди, когато е необходимо това да се направи на място при клиента в съответната държава, и на трето място аутсорсинг на управление на ИТ инфраструктура. Освен това центърът извършва покупки, управление на проекти, изготвяне на бизнес отчети, управление на ресурси и др.

Дружеството развива само аутсорсинг, а останалите дейности на Хюлет пакард в България се извършват от Хюлет-Пакард България ЕООД.

Хюлет - Пакард Глоубъл Деливъри България Сентър ЕООД планира да разпредели дивидент от 10 млн. лв. от печалбата за 2009 г. и неразпределената печалба от предходни години.

Очакванията са за ръст на наетите с 20-30% до края на 2010 г. и началото на 2011 г. Приключилата интеграция на И Де Ес (EDS), комапния за ИТ Услуги, която Хюлет Пакард придоби в края на 2008 г., се очаква да генерира допълнителни бизнес възможности за дружеството, което е част от инфраструктурата на Хюлет - Пакард за аутсорсинг на бизнес процеси в сферата на ИТ.

Наскоро Хюлет-Пакард сключи глобален 10-годишен договор с Алкател-Лусънт за аутсорсинг на голяма част от ИТ дейностите на Алкател-Лусънт. Част от дейностите по този договор, както и по други глобални договори на Хюлет Пакард ще бъдат извършвани от Хюлет - Пакард Глоубъл Деливъри България Сентър ЕООД.

Свързани компании:

Фонд за недвижими имоти България АДСИЦ(BREF)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:21 | 11.09.22 г.
fallback