През 2011 г. ще започне изграждането на зарядни станции за електромобили в България, а покриването на цялата страна ще бъде продиктувано от броя на електромобилите у нас. Това прогнозира за БТА Илия Левков, председател на УС на Индустриалния клъстер "Електромобили".
През същата година се надяваме да се увеличи броят на електромобилите в България, допълни той. Към момента в страната има около 40 - 50 притежатели на електромобили, като повечето от тях са лична разработка.
В зависимост от марката максималната цена на един електромобил в момента е 120 000 долара, а на българските електромобили, произведени в Стара Загора - около 20 000 лева.
Мрежата зарядни станции ще се изгражда в партньорство с потенциални инвеститори като към проекта има огромен интерес, заяви Левков. Цената на мрежата със зарядни станции ще зависи от метода на зареждане.
Необходимата инвестиция за изграждане на една станция за подмяна на батериите е около 1 милион лева, докато за изграждането на малки зарядни станции в рамките на съществуващи бензиностанции ще са нужни до 50 000 лева.
На тези станции електромобилите ще могат да се презареждат за 15 - 20 минути. Едно презареждане на батерия на електромобил става обикновено при пробег на колата от 150 километра и цената на километър е под 2 стотинки при сегашната цена на ел.енергията.
На този етап в електромобилите се използват основно литиево-йонни батерии, които струват между 15 и 20 000 лева, а зарядното за тях също е много скъпо. Животът на една такава батерия е 300 000 километра.
В момента български специалисти правят подобрения на оловните батерии за електромобили, при които един от основните им проблеми е това, че са доста тежки, каза Левков.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
преди 15 години Поне няма да се появи инвеститора който да опровергае поредното популистко изказване. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години това е почти толкова реалистично колкото напоследък циркулиращата новина за "писта на формула 1 в България"защо не спрете да пълните медиите с такива откровени глупости, от чиято наивност само може да ни е срам? отговор Сигнализирай за неуместен коментар