Към настоящия момент „Летище София” ЕАД не е единственото дружество, което е лицензирано за извършване на дейности по зареждане на въздухоплавателните средства с горива и масла, следователно няма наличие на монопол при предоставянето на тази услуга.
Това се посочва в изявление на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията в отговор на отправено от Европейската комисия искане към България за осигуряване на недискриминационен достъп до пазара на неземни услуги на летище София.
През 2010 г. са предприети действия по преразглеждане на условията за осъществяване на дейности по наземно обслужване на летище София и е извършено оптимизиране на инфраструктурата и технологиите за извършване на дейностите, в резултат на което със заповед на главния директор са отменени ограниченията на летището, посочват от министерството.
Тъй като към момента на Летище София не съществуват ограничения за извършване на този вид дейност, налице са условия за конкуренция между доставчиците на този вид услуга.
По отношение на твърдението за налагане на прекомерни условия за одобрение на доставчиците на услуги от министерството посочват, че само в рамките на настоящата календарна година са издадени общо 21 лиценза на три дружества, различни от „Летище София” ЕАД, за извършване на 8 вида дейности на летището.
От 2007 г. до този момент са издадени общо над 80 броя лицензи на различни кандидати. От тази статистика се вижда, че лицензионните условия, предвидени в българското законодателство, не са прекомерно завишени, се казва в съобщението.
От министерството подчертават, че поставянето на изисквания към лицата, извършващи този вид дейност, е продиктувано от необходимостта от осигуряване на необходимите равнища на безопасност на полетите и сигурност на гражданските летища.
Съгласно Директивата 96/67 и Закона за гражданското въздухоплаване процедурата за подбор е необходима, когато са налице въведени ограничения по отношения на броя лица, които могат да извършват услуги по наземно обслужване на съответното летище. През месец юни 2010 г. Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ е отменила ограниченията, с което е отпаднала необходимостта от провеждане на процедура по подбор.
„Летище София” ЕАД е извършило договаряне за ползване на офиси и площи. Поради разлики в характера на собствеността са се създали съмнения за неосигуряване на достатъчно еднакъв достъп на различните доставчици на услуги. В тази връзка е инициирана промяна в характера на собствеността, така че цялата инфраструктура на летището да придобие статут на публична държавна собственост, посочват още от ведомството.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?