fallback

"Топлофикация“ иска да плащаме на 12 равни вноски с една изравнителна сметка

Дружеството предложи пакет от оздравителни мерки пред Столичния общински съвет

17:32 | 21.03.11 г. 1

Въвеждането на задължително плащане на топлинна енергия на 12 равни месечни вноски, определени като една дванадесета от предишния едногодишен период и една изравнителна сметка, искат от "Топлофикация София". Това се посочва в предложените оздравителни мерки на дружеството, които бяха разгледани от комисията по инженерна инфраструктура на Столичния общински съвет.

По думите на председателя на Съвета на директорите Любомир Параланов по този начин ще се облекчи и планира бюджета на всеки един от абонатите. Параланов обясни, че в началото на лятото заедно с отчитането на потребената топлоенергия, на всеки от абонатите ще се раздадат информационни материали, които ще указват как да се избегнат високите сметки.

Другите законодателни промени, които искат от дружество са топлинните счетоводители сами да събират сумите за разпределение на топлинната енергия, а не дружеството да им плаща цялата сума за разпределение, които не е събрало в пълен размер на абонатите.

"Топлофикация София" иска да има възможност да спира топлоснабдяването на сгради, в които повече от две трети от абонатите са длъжници на дружеството и да се инкриминира и кражбата на топлинна енергия от вътрешните инсталации, както и въвеждането на неплатените в срок задължения към топлофикационното дружество като основание за постановяването на незабавно изпълнение и издаването на изпълнителен лист.

Друго предложение е обслужването на граждани в общинските администрации да се обвърже с представянето на документ за платена сметка за парно, както и общината да събира сметките за парно от общинските жилища, заедно с наема на имота.

От дружеството планират финансовата загуба през тази година да е 7,6 млн. лв. Като мярка за повишаването на текущата събираемост от фирмата се предвижда създаването на автоматизирана система за събиране и обработване на сигналите и жалбите на клиенти, реорганизация на търговската си дейност, както и програмата за бонуси на битови абонати "Лоялен клиент".

Събираемостта на дружеството към края на миналата година е била 49,12 процента от битовите и 91 процента от стопанските потребители. Според статистиката на дружеството една трета от битовите абонати редовно закъсняват с плащането на сметките.

(БТА)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:14 | 14.09.22 г.
fallback