Формулата за продажната цена на горивата се основава не толкова на производствените разходи, а е сравнена с разходите за алтернативния внос. Това означава, че цената за вътрешния пазар е съобразена с цената, по която може да се направи алтернативен внос.
Това каза министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков след днешното заседание на кабинета, попитан дали е получил вече отговори от "Лукойл" за начина на формиране на цената на горивата.
Министърът отбеляза, че това е видно от първия прочит на получения отговор, но крайното си мнение ще даде едва след като се произнесат и експертите. По думите му има известна икономическа логика в този метод на ценообразуване.
“Сега имам по-точни данни и за цената на биокомпонента, които потвърждават, че тя, заедно с ДДС, прави горивата с около половин стотинка по-скъпи”, коментира министърът.
“От друга страна, цените на едро са с 6 ст. по-скъпи. Това означава, че те се продават по-скъпо от този, който ги смесва, за да не се стимулира консумацията на горива с биокомпонент”, смята Трайков.
По думите му това не е приемливо, защото биокомпонента се произвежда в България, а минералното гориво се внася от чужбина, което има пряко отношение към външнотърговския ни баланс. Освен това биокомпонентът създава заетост за окло 3 000 души в страната, използват се селскостопански култури, направени са инвестиции за около 100 млн. лв., базирани на ангажимента на правителството да следва определен план.
“Най-важното е, че биокомпонентът не оскъпява горивата за потребителите”, добави министърът.
“Първоначалната ми оценка си остава - най-добрият начин българските потребители да получават горива на възможно най-ниските цени е прозрачност на пазара и свободна конкуренция, отсъствие на картелни споразумения или друг вид договорки, което аз не се наемам да давам оценка има или няма”, каза още министър Трайков.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 14 години "...цената за вътрешния пазар е съобразена с цената, по която може да се направи алтернативен внос..." Естествено, защо да продават по-евтино, щом не им се налага. Хилавата конкуренция позволява добри маржове. А това за големите разходи по преработката, които се плащали на руската компания-майка, е само за пред "мотивираните" представители на държавата. Затова и моята малка семейна фирмичка плаща повече корпоративен данък от мастодонта Лукойл! отговор Сигнализирай за неуместен коментар