fallback

КЗК наложи глоба на „Доктор Йоткер“ за игра за привличане на клиенти

С реклама на пудинги компанията-вносител обещава семейни екскурзии до френския Дисниленд, превишаващи стократно стойността на продукта, сочат мотивите за санкцията

14:57 | 27.05.11 г.

Комисията за защита на конкуренцията наложи 37 хил. лв. глоба на вносителя на кулинарни продукти „Д-р Йоткер България” за недобросъвестна търговска практика в привличането на клиенти, съобщиха от ведомството.

През февруари и март 2011 г. дружеството организира играта „С Dr.Oetker в Дисниленд”, рекламирайки новите пудинги на германския производител.

Наградите са 100 ранички „Мече” и 3 екскурзии до Дисниленд за дете и родител. Всяка от екскурзиите включвала 3 нощувки в хотел поне три звезди с полупансионатно пребиваване, самолетни билети и летищни такси до Париж, медицинска застраховка, трансфер от летището до хотела и обратно, неограничен вход за двата Дисни-парка.

При проверката се установява, че всяка от трите големи награди надвишава значително допустимия праг от 100 пъти стойността на продуктите, каквито са законовите изисквания при подобен вид игра, обясниха експерти.

Кампанията използва маркетингови похвати, чрез които потребителите се поставят в ситуация да определят избора си на дадена стока не според нейните качествени характеристики, а в зависимост от бъдеща несигурна възможност за спечелване на голяма придобивка или награда, се посочват в мотивите на КЗК.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:08 | 14.09.22 г.
fallback