fallback

Близо 70% от продажбите на бира са в полимерни бутилки

Напитката се купува по-често за вкъщи и все по-малко се консумира в заведенията

13:00 | 18.07.11 г.
Автор - снимка
Създател

Снимка: Ройтерс

През 2011 година 70% от продажбите на бира в магазините вече са в полимерни бутилки, известни като PET опаковки. През 2002 година едва 16% от пенливата напитка се продаваше по този начин, съобщиха от Карлсберг България. 

"Българите подхождат практично, търсят по-лека опаковка и оптимално съотношение между качество и цена. Освен това у нас няма предразсъдъци към полимерните бутилки", обясни Александър Грънчаров, изпълнителен директор на компанията.

Тази година се задълбочава и тенденцията за разширяване на т. нар. "топъл пазар". На професионален език това означава засилване на продажбите за вкъщи за сметка на консумацията в заведенията. "Ако през 2009 година покупките за вкъщи са съставлявали 68% спрямо 32% за консумацията в заведенията, то към днешна дата това съотношение вече е 72% към 28%”, обясни още Грънчаров.

Производителят Tuborg пуска за първи път в Югоизточна Европа премиална бира в еднолитрова PET бутилка. Напитката ще се произвежда в пивоварната на компанията в Шумен.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:17 | 14.09.22 г.
fallback