Поделението на компанията за бързооборотни стоки Unilever за Централна и Южна Европа купи марките сладолед на „Дарко”, дистрибуторската мрежа (продажби) и производствения отдел от досегашния собственик - Balkan Accession Fund, съобщи компанията.
„Дарко” е втората по големина компания за сладолед в България, която продава известни марки като Eskimo, Casablanca, Weekend, Magic Ice, Free, Belinda, Alaska и Milka в категориите импулсни и семейни сладоледи. С придобиването на „Дарко” „Юниливър Централна и Южна Европа“ ще навлезе на пазара на сладолед в България.
"Дарко е ценна придобивка за нас, тъй като притежава добре познати марки и утвърдени позиции на пазара. Ние ще използваме силата на текущите бизнес активности и глобалната лидерска позиция на Юниливър в тази категория за по-нататъшното консолидиране на позициите ни в региона на Балканите”, твърди председателят на Юниливър за Централна и Южна Европа Марк Дезенфанс, цитиран в прессъобщението.
Приходите от продажби на „Дарко” през 2010 г. възлизат на 7 млн. евро (13,8 млн. лева). Като част от споразумението, близо 80 служители ще преминат към Uniliver.
„Дарко” ще запази съществуващите си производствен персонал и складови съоръжения и ще произвежда сладоледените марки на „Дарко” за българския пазар. Споразумението подлежи на одобрение от българските регулаторните органи за защита на конкуренцията.
Unilever е един от водещите световни доставчици на бързооборотни стоки с активна дейност в повече от 100 страни и продажби в над 180 държави. Портфолиото на компанията включва 12 марки на стойност 1 млрд. евро всяка, сред които Knorr, Dove, Lipton, Becel/Flora, Blue Band/Rama/Country Crock, Wall’s/OLA/Langnese, Hellmann’s, Calvé, Unox, Pond’s, Lux, Axe/Lynx, Sunsilk, Vaseline, Rexona/Sure, Omo, Surf, Cif, Signal и Glorix/Domestos. Компанията има близо 167 000 служители и реализира годишни печалби на стойност 44,3 млрд. евро през 2010 г.
“Дарко” е български производител на сладоледи, сладоледени торти и други десерти, започнал дейността си през 1991 г. Централният офис и производственото предприятие на фирмата са разположени в София. През 2005 г. регионалният фонд за дялово инвестиране с капитал от 110 млн. евро Balkan Accession Fund придоби сладоледената компания.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока