fallback

Над 20% от ресторантите в курортите са затворили заради системата „ол инклузив“

Голям е и делът на самостоятелните ресторанти, които са се специализирали в допълнителното изхранване на туристически групи или са станали питейни заведения

09:45 | 13.10.11 г.

Повече от 20 на сто от самостоятелните ресторанти по зимните и летните курорти на страната са преустановили дейността си през последните пет години заради навлизането на системата "ол инклузив", предлагана от хотелите. Това съобщи пред БТА заместник-председателят на Българската туристическа камара Евелин Виденов.

Според Виденов навлизането на "ол инклузив" храненето е помогнало да се повиши качеството на ресторантьорската услуга и е съдействало за задържането на парите на туристите в хотелите. Качеството на храна при "ол инклузив" е по-добро, защото се спазват всички изисквания на системата за безопасност на храните HACCP, коментира специалистът. За целия летен сезон за тази година са постъпили около 15 - 20 оплаквания от храната при "ол инклузив", което е нищо на база човеко-дните за изхранване, отбеляза Виденов.

Феноменът "ол инклузив" е довел до здравословна редукция на броя на курортните ресторанти, като са прекратили работа по-слабите и с не толкова гъвкава политика търговци, коментира Виденов.

Извън тези, които са прекратили дейността си, голям е делът на самостоятелните ресторанти в летните и зимните курорти, които оцеляват благодарение на това, че са се специализирали главно в допълнителното изхранване на туристически групи или са станали питейни заведения.

Част от ресторантите, които се намират в градове, включени в туристически обиколки на групи, преструктурират дейността си, като сключват договори с туроператори за изхранване на групите, почиващи в големите курорти. Например по този начин са трансформирали дейността си самостоятелни ресторанти в Несебър, в които обядват или вечерят групи от курортите "Албена" и "Златни пясъци".

За последните пет години се наблюдава устойчива тенденция почти 80% от чуждестранните туристи, които посещават България, да са на изхранване "ол инклузив".

Обратна е тенденцията при българските туристи, които използват хотелската база само за настаняване и предпочитат да се хранят в ресторантите. Добрият турист за българския туризъм е родният турист, казва Виденов. По думите му българинът със сигурност харчи с 50 на сто повече от чужденеца по заведения за хранене.

Междинният тип ресторанти, в които се предлага както европейска, така и българска национална кухня, са най-посещавани, показват наблюденията на заместник-председателя на Българската туристическа камара. Екзотичните ресторанти все още са екзотика в страната, допълни Виденов.

В столицата само около десетина са такива заведения за хранене, толкова и са ресторантите, които залагат единствено на традиционното за българина меню. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:12 | 13.09.22 г.
fallback