fallback

Млечният бранш обмисля да сезира КЗК във връзка със заблуждаваща реклама

Рекламата представя имитиращ продукт, като "деликатес", а това заблуждава българския потребител, обясни Димитър Зоров

13:16 | 03.01.13 г. 1

Българската асоциация на млекопреработвателите обмисля да сезира Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) във връзка с една от последните популярни реклами в българското медийно пространство, която представя един от новите имитиращи сирене продукти на родния пазар. Според част от представителите на браншовата организация, рекламата на продукта „Булка“, в която той бива представeн за „деликатес“, подвежда българския потребител и трябва да бъде взета под внимание от регулаторния орган.

Това обясни пред Investor.bg Димитър Зоров, председател на Асоциацията на млекопреработвателите в България. Той уточни, че от асоциацията все още не са взели твърдо решение да сезират антимонополния орган, но на следващия си управителен съвет въпросната идея ще бъде дискутирана.

„Не са малко коректните производители на млечни продукти у нас, които смятат рекламата за заблуждаваща. Истината е, че българският потребител може да бъде лесно подведен от нея, защото продуктът бива представен за деликатес, а вие знаете, че деликатесите би трябвало да са изделия от най-висок клас и качество. В случая обаче говорим за продукт, който е имитиращ и нищо в състава и опаковката му не доказва, че в него има само 100% животински продукти или че отговаря на критерии за най-високо качество“, обясни още Зоров.

Председателят на браншовата организация коментира и новата Наредба за специфичните изисквания към млечните продукти. Нормативният акт обуславя разликите между истинските млечни продукти и тези, които са от имитиращ вид. Наредбата въвежда и яснота при какви условия могат да бъдат произвеждани млечни и имитиращи изделия, по какъв начин трябва да бъдат етикирани и продавани на щандовете в търговските вериги.

Зоров беше категоричен, че тя не би следвало да промени цените на млечните изделия у нас. По неговите думи промяна може да има единствено що се отнася до продукти на производители, които досега не са били коректни в етикетирането на артикулите си. Предприятията, които до момента са произвеждали стоки само от мляко, фактически са формирали коректно цените си, което продължава и сега.

"Цената ще се вдигне при производители, които са изписвали на етикетите си, че продуктът е произведен от мляко, а всъщност са влагали имитиращи суровини, които са многократно по- евтини от млякото. Това всъщност ще бъде последица от некоректното етикетиране досега", коментира той.

Зоров е на мнение, че въпросната нова наредба би била в плюс не само за българския потребител, който ще може по-лесно и ясно да разбира кои продукти са наистина млечни и кои не, но и за животновъдството в България, което ще бъде стимулирано да произвежда все повече и по-качествени суровини, които да предлага на фирмите от индустрията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:03 | 05.09.22 г.
fallback