fallback

Определиха концесионера на жп гара Пловдив

Той ще управлява гарата за срок от 35 години, а през това време ще трябва да инвестира над 11,2 млн.лв.

12:30 | 06.03.13 г.

Единственият кандидат за концесията на пловдивската жп гара – ДЗЗД "Железопътна гара – Пловдив" получава правото да я управлява за срок от 35 години. Това реши днес правителството в оставка по време на последното си заседание, съобщиха от пресслужбата на кабинета.

Офертата на обединението и обвързващото предложение към нея отговарят на изискванията на Закона за концесиите, Правилника за прилагането му и на посочените в документацията за участие критерии, коментират от Министерския съвет.

В спечелилия концесионните права консорциум влизат две компании - автобусната компания на Миролюб Столарски "Карат-С" и строителната фирма "Биад-С". Справка в търговския регистър сочи, че строителната компания е собственост на председателя на Българската камара на строителите Светослав Глосов. 

Според условията на държавата новият "стопанин" на пловдивската гара се ангажира да инвестира 11.2 млн. лв. без ДДС за целия срок на концесията, като за първите четири години вложенията трябва да са 9.85 млн. лв.

Концесионната такса е от две части – фиксирана и променлива. През първите четири години фиксираната част е 290 хил. лв. годишно. След този срок тя става 412 хил. лв., като на всеки три години ще се индексира с общия инфлационен индекс на страната по данни на НСИ с натрупване за периода. Променливата част е в размер на 16% от нарастването на общия размер на брутните приходи от всички дейности за текущата година и надхвърлящи базовите приходи от 1,8 млн. лв.

"Концесионерът ще изпълнява дейности за благоустройство, хигиена и обществен ред, охрана и безопасност, информационно обслужване и др. Гаровият комплекс ще придобие облика на многоцелеви център за услуги с преустройване на съществуващото комуникационно съоръжение в комплексен транспортен възел, осигуряващ различни по вид транспортни услуги", обясняват от МС.

Припомняме, че срокът на процедурата за отдаване на концесия за железопътната гара в Пловдив беше удължен веднъж поради липсата на инвеститорски интерес. Участниците трябваше да докажат общо за последните три години оборот от минимум 90 млн. лв. и балансова стойност на активите от 30 млн. лв.

Опитът, който се изискваше, пък е за превоз на пътници за минимум три години и строителна дейност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:58 | 14.09.22 г.
fallback