Превозвачи от България, Македония и Румъния изготвят обща декларация и обмислят общи действия в защита на интересите си при преминаване на българо-турската граница.
Това решиха на тристранна среща във Велинград представители на български, румънски и македонски превозвачески организации, която се проведе по покана на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ), предаде агенция Фокус.
Идеята за срещата е възникнала заради проблемите на българските превозвачи от неправилно тълкуване на международните правила и конвенции в Турция. “В момента отново се спират автомобили на български превозвачи на българо-турската граница. Въпреки че администрациите на България и Турция се срещнаха, няма подписан документ между тях”, алармира организацията.
„Ние възпираме нашите превозвачи да не блокират наново границата. Имаме ново правителство от три-четири дни. Поради тази причина на 30 май трите организации - АЕБТРИ, БАСАТ и СОАТ, изпратихме писмо до новоназначения
министър на транспорта, за да го запознаем с проблемите”, припомни инж. Койчо Русев, председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт (СОАТ) и Националната транспортна камара и член на Управителния съвет на АЕБТРИ.Новият транспортен министър е приел представители на организациите на 4 юни. Той е разпоредил а се информира Международният транспортен форум - ITF, каза още Русев.
Той обясни, че е поискано също така създаването на съвместна комисия, която да разследва работата на границите, да провери проблемите, създавани на българските превозвачи, и да направи предложение за решаването на тези проблеми.
Същевременно в. “Соар” информира, че белгийски шофьори и собственици на транспортни фирми от района на Фландрия възнамеряват да нанасят тежки щети на товарни автомобили с българска и румънска регистрация, предаде БТА.
Изданието се позовава на анонимен източник, който пояснява, че тези намерения са свързани с нелоялната конкуренция на превозвачи от Източна Европа или на белгийски собственици на транспортни фирми, пререгистрирали дейността си в България и Румъния. В общия случай става въпрос за камиони с източноевропейска регистрация, които теглят ремаркета, регистрирани в Белгия.
Белгийските превозвачи се чувстват ощетени, тъй като колегите им от Източна Европа или регистрираните в държава от този регион работят срещу по-малко заплащане и внасят по-ниски данъци.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол