Правителството предлага Авиоотряд 28 да премине на разпореждане на Министерството на транспорта. Прехвърлянето трябва да стане чрез промени в Закона за гражданското въздухоплаване, съобщи правителствената информационна служба.
Припомняме, че дейността на авиационния оператор беше регламентирана със специална наредба, влязла в сила през 2010 година. Според нея той е част от структурата на Министерския съвет, а генералният му директор е първостепенен разпоредител с бюджетни средства.
В последните седмици обаче в Народното събрание се водят спорове дали Авиоотряд 28 е изпълнявал своите основни функции, определени с тази наредба, а именно – полети със специално предназначение и за нуждите на министерства и ведомства. Към 42-то Народно събрание дори е създадена временна комисия, която да провери съмненията, че службата е била използвана неправомерно.
Вчера трябваше да бъде изслушан и бившия премиер Бойко Борисов, който да обясни някои от обстоятелствата, до които е достигнала проверката на комисията. Борисов обаче не се яви на това изслушване.
В мотивите за преместването на оператора от Министерския съвет към транспортното министерство е записано, че съгласно Закона за гражданското въздухоплаване министърът на транспорта ръководи и контролира гражданското въздухоплаване и гражданските въздухоплавателни средства и съоръжения на територията на България.
Освен това правата за лизинга за последните закупени самолети за отряда се държат от транспортното министерство. Ако то администрира работата на Авиоотряд 28, много по-лесно ще бъде следено изпълнението на тези договори, мотивират се още от правителството.
Министерството на транспорта и сега е отговорно за застраховките на самолетите, допълват още от пресслужбата на Министерския съвет.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба