fallback

Товаропотокът от и до България е най-бързо разрастващият се в Пристанище Солун

За последните три години обработените товари между нас и южната ни съседка са нараснали три пъти

15:23 | 30.10.13 г.

Ръководството на пристанището в Солун планира редица инициативи в бъдеще за подобряването на комбинирания транспорт от пристанището и връзката му с жп мрежата у нас. Това заяви днес директорът на порта Стилианос Агелудис пред представители на българския и гръцкия бизнес в София.

Пред Investor.bg той уточни, че дружеството, което управлява порта, вече е провело разговори с гръцкото правителство и занапред ще се работи в тази посока. Той призова бизнеса в България да съдейства пред властите у нас да бъдат изградени транспортни връзки, които да позволят по-добрия товаропоток между двете държави.

"Наша цел е да можем да подобрим железопътните връзки. Имаме инициативи, които сме изложили пред гръцкото правителство и искаме да направим нужните организации с бизнеса в България. Да работим в една и съща посока, за да имаме бърз резултат, който ще придаде вече едно друго измерение, не само на транспорта към и от пристанището, но и по отношение на цялата гама на търговско сътрудничество между двете държави", обясни той пред Investor.bg.

Агелудис уточни, че до този момент не разполага с информация дали двете страни са водили разговор на високо политическо ниво по темата. 

В подкрепа на българския бизнес

Днес стана ясно още, че солунското пристанище вече е открило на своя територия специално бюро за обслужване на български фирми в опит да увеличи допълнително обработените товари.

Агелудис уточни, че за полседните три години обработените товари между нас и южната ни съседка са нараснали три пъти. "Ако през 2009 г. са обработени около 6000 контейнера за България, то през 2012 г. техният брой е над 16 000", даде пример той.

За деветте месеца на тази година обработените контейнери пък възлизат на 15 215 броя.

"Над една четвърт от транзитните товари на солунското пристанище идват от България. Това обаче е твърде малък дял в сравнение с потенциалните възможности. На практика Солун може да се превърне във врата за българския износ към света", увери директорът на порта. "Единственият висящ проблем остава осигуряването на комбиниран транспорт от пристанището и връзката му с жп мрежата", каза Агелудис.

Товаропотокът с контейнери от и до България през 2012 година се е увеличил близо два пъти в сравнение с 2010 г. – от 9.068 до 16.030. Тази тенденция продължава и през 2013 г., като трафикът за периода януари – август се е увеличил от 13.512 до 16.030 контейнера, което е с 29% повече в сравнение със същия период миналата година. Потокът от и до България се е превърнал в най-бързо разрастващия се в Пристанище Солун.

Целта, която преследва портът, е разширяване на пазарите към Русия и Украйна чрез пристанищата ни на Черно море, както и към Централна Европа чрез пристанищата на Дунав. В момента Солунското пристанище обслужва пазари в радиус до 800 км от него, като на тази територия живеят 15 млн. души, посочи Агелудис.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:36 | 13.09.22 г.
fallback