Две години след като максималната скорост за движение по магистралите бе вдигната на 140 километра в час, сега тя отново ще бъде понижена с 10 километра - на 130 километра в час.
Причината е ръст на катастрофите поради висока скорост, каза министърът на вътрешните работи Цветлин Йовчев, цитиран от bTV.
Той обясни, че радарите дават 10 километра в час толеранс върху допустимата скорост от 140 километра, което позволява на практика автомобилите да се движат със 150 километра в час по магистралите без да са в нарушение.
При такава скорост камионите, които пътуват с 80 километра в час, изглеждат като спряло препятствие на пътя. Статистиката показва, че това е причина за увеличаване на катастрофите.
„Изследваме в момента и ако наистина този анализ се окаже верен, че част от това че имаме повече загинали и ранени по пътищата се дължи на това, че е увеличена максималната скорост по магистралите, ще предложим намаление на скоростта отново на 130 километра в час”, заяви вътрешният министър.
Максималната скорост по магистралите беше повишена на 140 км/ч през юни 2012 година. Първоначално поправката трябваше да засяга само новопостроените отсечки от "Тракия", "Хемус" и "Люлин". Но окончателно промяната влезе в сила за всички магистрални отсечки, в които няма знаци за други ограничения на скоростта, припомня Dnes.bg.
Повод за поредното повдигане на темата стана тежката верижна катастрофа на магистрала "Тракия" в края на март, при която се сблъскаха 21 коли, двама души загинаха, а 15 бяха ранени.
Според черната статистика по българските магистрали за 2013 година са станали 1204 тежки катастрофи с 20 загинали и 244 ранени.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 11 години Първия основен проблем според мен в последно време е, че шофьорите масово възприемат мигачите като част от украсата на автомобила и не ги използват.Втория основен проблем е, че нашите пътища са по "балкански" стандарт - като са мокри, не се оттичат, а се превръщат в реки, асфалта е хлъзгав, няма сцепление, МАРКИРОВКА!!! Маркировката масово липсва по не-магистралните шосета! И има толкова много дупки...Каруци без светлоотразители през нощта... Та в резултат на "балканския" ни стандрат - скоростта се явява висока, за някои.Но вместо да се помисли как да ни станат пътищата по-сигурни и европейски, ние на принципа, че на крива ракета Космоса й пречи - скоростта ни е виновна!Давам пример - никой в Европа не слага бордюри по пътищата - вижте обаче какви са ни хубави бордюрите по околовръстното шосе в София! Така е на десетки места - тунели, магистрали, шосета. По Тракия дори по новите участъци има места, където при дъжд малка "рекичка" пресича платното по диагонал - аквапланинг. отговор Сигнализирай за неуместен коментар