IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

На турския козметичен пазар се търсят по-силни аромати и по-ярки етикети

Там проявяват интерес и към козметични продукти с розова вода и масло, споделиха български производители

13:46 | 23.06.14 г.
На турския козметичен пазар се търсят по-силни аромати и по-ярки етикети

На турския пазар се търсят козметични продукти с по-силни аромати и по-ярки етикети. Има интерес и към козметични продукти, съдържащи в състава си розова вода и розово масло. Освен това там се търсят серии за бебета и малки деца и продукти против изпотяване и акне, коментираха пред Investor.bg български козметични фирми, участвали в Международната специализирана изложба за парфюмерия и козметика Beauty Eurasia 2014 в Истанбул, провела се между 12 и 14 юни.

Според пловдивското „Суперфиниш – 2000“ ЕООД на турския пазар се търсят продукти с по-силни аромати и с по-ярки етикети. За момента дружеството не изнася за Турция, но внася суровини от там, които използва в своите продукти. По-голямата част от продукцията на фирмата се изнася извън страната - около 60-70%, като износът е за европейски държави и Ирак.

От софийската фирма за дерматологична козметика „Биотрейд България“ ООД смятат, че в Турция се търсят най-много продукти за бебета и такива против изпотяване и акне. „Засега нямаме износ към турския пазар, но има интерес към нашите продукти и се надяваме, че ще започнем да изнасяме за там“, завиха от фирмата, чиито продажби са предимно в България - около 80%. Износът й е за страни от Близкия изток, за Румъния и Македония.

Пловдивското „Боди Бюти“ ЕООД пък смята, че в Турция най-много се търсят козметични продукти, съдържащи розово масло. Дружеството също за момента не изнася за Турция, но се надява след първото участие в изложбата да има интерес към продуктите в бъдеще. За сметка на това фирмата има износ за Австрия, Гърция, Испания, Италия, Тайланд, Русия, Америка и Норвегия.

От старозагорската „Алтея Органикс“ ООД също смятат, че в Турция се търсят продукти, които съдържат розова вода и масло. Предпочита се и органичната козметика. Те споделиха, че изнасят за Турция, но се надяват износът към тази страна да се увеличи. На въпрос дали турският пазар им е помогнал да изнесат своя продукция към пазарите в Близкия изток, те отговориха, че са внасяли от там благодарение на турския пазар. Около 80% от продажбите на дружеството са извън страната, основно за Европа, Азия, и Америка.

Интерес към продуктите си по време на изложението от страни от Близкия изток отчете „Биофарма Лабораторис“ ООД, предлагаща италианска козметика за коса. Пловдивската фирма изнася за Европа, но по-голям е делът на продажбите им в България –  около 60%.

Друго пловдивско дружество - „Розаимпекс“ ООД, сподели, че изнася както за Турция, както и за европейските страни, като износът формира около 80% от продажбите.

На изложението в Турция участваха и други български козметични фирми. Националното участие се организира по проект за развитието на експорта, финансиран от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Конкурентоспособност“ 2007 – 2013.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:40 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още