На турския пазар се търсят козметични продукти с по-силни аромати и по-ярки етикети. Има интерес и към козметични продукти, съдържащи в състава си розова вода и розово масло. Освен това там се търсят серии за бебета и малки деца и продукти против изпотяване и акне, коментираха пред Investor.bg български козметични фирми, участвали в Международната специализирана изложба за парфюмерия и козметика Beauty Eurasia 2014 в Истанбул, провела се между 12 и 14 юни.
Според пловдивското „Суперфиниш – 2000“ ЕООД на турския пазар се търсят продукти с по-силни аромати и с по-ярки етикети. За момента дружеството не изнася за Турция, но внася суровини от там, които използва в своите продукти. По-голямата част от продукцията на фирмата се изнася извън страната - около 60-70%, като износът е за европейски държави и Ирак.
От софийската фирма за дерматологична козметика „Биотрейд България“ ООД смятат, че в Турция се търсят най-много продукти за бебета и такива против изпотяване и акне. „Засега нямаме износ към турския пазар, но има интерес към нашите продукти и се надяваме, че ще започнем да изнасяме за там“, завиха от фирмата, чиито продажби са предимно в България - около 80%. Износът й е за страни от Близкия изток, за Румъния и Македония.
Пловдивското „Боди Бюти“ ЕООД пък смята, че в Турция най-много се търсят козметични продукти, съдържащи розово масло. Дружеството също за момента не изнася за Турция, но се надява след първото участие в изложбата да има интерес към продуктите в бъдеще. За сметка на това фирмата има износ за Австрия, Гърция, Испания, Италия, Тайланд, Русия, Америка и Норвегия.
От старозагорската „Алтея Органикс“ ООД също смятат, че в Турция се търсят продукти, които съдържат розова вода и масло. Предпочита се и органичната козметика. Те споделиха, че изнасят за Турция, но се надяват износът към тази страна да се увеличи. На въпрос дали турският пазар им е помогнал да изнесат своя продукция към пазарите в Близкия изток, те отговориха, че са внасяли от там благодарение на турския пазар. Около 80% от продажбите на дружеството са извън страната, основно за Европа, Азия, и Америка.
Интерес към продуктите си по време на изложението от страни от Близкия изток отчете „Биофарма Лабораторис“ ООД, предлагаща италианска козметика за коса. Пловдивската фирма изнася за Европа, но по-голям е делът на продажбите им в България – около 60%.
Друго пловдивско дружество - „Розаимпекс“ ООД, сподели, че изнася както за Турция, както и за европейските страни, като износът формира около 80% от продажбите.
На изложението в Турция участваха и други български козметични фирми. Националното участие се организира по проект за развитието на експорта, финансиран от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Конкурентоспособност“ 2007 – 2013.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим