България поема ангажимента да извърши промени в нормативната си уредба за собствеността на леките и товарните автомобили до края на годината. Това е обещал зам.-министърът на транспорта Антон Гинев на среща с гръцкия посланик в София Димостенис Стоидис, съобщиха от транспортното министерството.
Въпросът с какви документи трябва да пътуват шофьорите стои нерешен от години. Гръцката страна изисква пълни данни за автомобила, включително тегло и натоварване на осите и др. Те обаче не присъстват в малкия талон. По принцип българските шофьори не носят големия талон на автомобила, защото в случай на кражба той ще изчезне с колата и тя може да бъде продадена, коментира пред Investor.bg Красимир Лалов, зам.-председател на Национално сдружение на българските превозвачи.
Освен това при лизинговите автомобили големият талон е при лизингодателя.
„Проблемът е в българското вътрешно министерство, което при писането на наредбите не е прочело европейските регламенти“, каза Лалов. Той посочи, че сега гърците имат пълното право при проверка да глобяват камионите до 9 хил. евро, а леките коли – до 3 хил. евро. Той посочи, че от началото на годината 35 шофьори на камиони са глобени заради талоните.
На днешната среща с посланика Антон Гинев е предложил преходният период за прилагането на мерки от гръцката държава да бъде удължен до края на годината.
През това време българската страна поема ангажимента да извърши необходимите промени в нормативната уредба за собствеността на леките и товарни автомобили.
Друго предложение на българската страна е вместо голям талон шофьорите на камиони да представят нотариално заверено копие, а изискването да не важи за леките автомобили и автобусите.
Посланик Стоидис е изтъкнал, че при сегашното положение има неясноти относно собствеността на лизинговите автомобили. Той е обяснил, че посолството на Гърция в София работи за спешното разрешаване на конфликтната ситуация и че всички свързани с нея страни трябва да работят ефективно и в координация.


Кои са седемте най-горещи дестинации в света за 2026-та?
Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Вместо изолирана, Северна Корея задълбочи връзките с Русия и Китай през 2025 година
Заради камери в тоалетните? Задържаха директора на столично училище
Унгария блокира декларация за разширяването на ЕС
10 поведения, които правят една жена наистина желана от мъжете
ЕК предлага отмяна на забраната за нови коли с двигатели с вътрешно горене
преди 11 години Защо България не приеме, че в големия талона на автомобилите с гръцки номера трябва да има майчиното име на майката на собственика (собственичката) на автомобила и да глобява по 10 000 евро?!35 камиона х 9 000 евро = 315 000 евро?!?!? глоба за 35 български собственика на камиони, алооо !!! и това защото им продаваме и подбиваме пазара.Не са хора тези нашите управници и това си е.. направете реципрочна мярка и толкова, до договаряне на статуквото. отговор Сигнализирай за неуместен коментар