IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Министерство на транспорта ще преценява дали услугите на Uber у нас са законни

434 млн. евро се очаква да струва строителството на подземната част на третата метролиния в София

18:08 | 10.12.14 г.
Министерство на транспорта ще преценява дали услугите на Uber у нас са законни

Транспортното министерство ще направи анализи дали услугите, предоставяни от старт-ъп компанията Uber, отговарят на българското законодателство по отношение на безопасността на пътниците. Това заяви транспортният министър Ивайло Московски след блиц контрола пред депутатите от транспортната комисия в Народното събрание.

След като през лятото американският старт-ъп Uber, който предлага услуги за споделено градско пътуване, започна да набира персонал за София, от вчера услугите ѝ са налични за българската столица.

"Трябва да се прецени дали при използването на тази услуга безопасността на пътниците е гарантирана", заяви Московски. 

Министърът каза още, че в най-скоро време ще предложи на премиера Бойко Борисов човек, който да оглави изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“. Това със сигурност ще бъде човек от системата на транспорта, каза Московски.

Пред депутатите транспортният министър отново припомни, че тази година няма да бъдат загубени никакви средства по оперативна програма „Транспорт“. Сериозни затруднения има в изпълнението на някои жп и пътни проекти, финансирани по програмата, които трябва да бъдат приключени през следващата година.

"Съществуват проблеми, породени от обективни причини – липса на възможност да се продължат учредителните процедури, които стартирахме при изпълнение на проектите. За да се ускори строителството на обектите, вече се обсъжда изменение на необходимите закони, за да се разреши проблема", обясни Московски. Крайната цел е така да се създаде организация така, че да започнем в ускорено темпо по усвояване на средствата и завършване на проектите през следващата година, добави министърът. Той припомни, че към момента 67% от средствата по програмата са усвоени.

С евросредства ще се строи само централната част на третата метролиния в София.

Индикативната стойност на проекта за третия лъч на метрото в София, само в централната му подземна част, е 434 млн. евро. Това обясни пред депутатите Галина Василева, директор на Дирекция „Координация на програми и проекти” в транспортното министерство. По думите й финансирането от бъдещата оперативна програма е предвидено за момента само за тази централна част, която ще е и най-трудна за изграждане.

За доизграждането на трасето на втората метролиния до кв. Хладилника в новата оперативна програма са предвидени около 26 млн. евро. Строителството на обекта тече в момента като средствата за доизграждането на линията с една нова метростанция са отпуснати от бюджета на столична община.

Освен метрото Василева припомни и приоритетните за новата програма пътни и жп проекти. Основният приоритет си остава изграждането на автомагистрала „Струма“

„Поради високата й стойност догодина ще бъдат предложени поне два алтернативни варианта, вместо строителството на 15-километров тунел под Кресненското дефиле", обясни Московски. Тези варианти допълнително ще бъдат съгласувани с неправителствените организации и еколозите, допълни министърът.

Едно от предложенията е участъкът да бъде скоростен път с ограничение за движение до 100 км/ч и изграждане на няколко тунела и виадукта. Така биха се спестили около 250 млн. евро от проекта, обясни министърът. Сегашната индикативната стойност на проекта е 750 млн. евро, като това е колкото обема на цялата ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ в частта й за пътища. Целта е спестените средства от лот 3 да бъдат пренасочени за строителството на автомагистрала „Хемус“ или на тунела под Шипка, поясни Московски.

По отношение на жп инфраструктурата по новата оперативна програма ще започне втората фаза на рехабилитация на линията Пловдив – Бургас, където ще се обновят около 100 км железопътна инфраструктура, както и жп възлите в двата града.

Средства са предвидени и за модернизацията на жп линията между Елин Пелин и Септември.

Ремонтът на жп линия Пловдив-Бургас е с индикативна стойност 320 млн. лева, а за Елин Пелин-Септември е 200 млн. лв., обясни Василева. Друг приоритетен проект е модернизацията на жп гарите в Стара Загора, Нова Загора, Ямбол и Карнобат. Василева уточни, че приоритетен железопътен проект е и модернизацията на жп трасето Видин-Медковец, чиято индикативна стойност е 375 млн. лева. За него ще се търсят други варианти за финансиране.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:04 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още