Китайски предприемачи планират да инвестират съвместно с български партньори 11 млн. евро в изграждането на фуражен завод в Добрич, става ясно от съобщение на сайта на областната администрация.
Плановете за изграждане на завода в промишлена зона Запад в Добрич са били представени на среща с областния управител Маргарита Новоселска от китайските инвеститори и техните български партньори от „Нова ера София" ООД. Теренът за строителството вече е закупен.
Според разчетите на китайските предприемачи се предвижда първоначална инвестиция в размер на 11 млн. евро, 5 млн. евро от които за недвижими активи и 6 млн. за оборотни средства. Дневният капацитет на произведения фураж ще бъде 500 тона (годишно 150 хил. т). Управленският екип ще наброява около 20 души, а работниците в цеха - 35.
На втори етап са планирани инвестиции в размер от малко над 10 млн. евро, от които 4,3 млн. евро в недвижими активи и оборотни средства от 5,8 млн. евро. Планира се дневният капацитет да се удвои и да се изгради складова вместимост около 50 хил. тона.
След тези два етапа заводът ще има годишен капацитет над 300 хил. т, а персоналът ще е малко над 80 души. Реализацията на продукцията ще бъде за Китай.
Очаква се в средата на април в България да пристигнат китайски инженери, които да огледат терена и да изготвят скица на завода. Инвеститорите не се ангажират с пусков срок на завода, тъй като това е в зависимост от работата на българските фирми подизпълнители.


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
преди 10 години Тия китайци да не би да строят, т.е. инвестират с европари? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Кой е казал, че стоката ще се реализира в БГ? Всичко е експортно ориентиране! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години лицензираните складове са доста по малко но сега по мярка 4.1 ще се изградят още доста такива отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Абсурда в България в действие, при свободни производствени мощности за 10кратно повече продукция, се инвестира в нови такива. Определено в това няма никаква икономическа логика, но със сигурност има друга.П.п. изградвните мощности в България са за над 5 мил. тона комбиниран фураж годишно, а потреблението е около 1. Изградените складове са за над 10 мил. т. зърно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар