Народното събрание одобри глобите за неправомерно паркиране върху тротоари, в градинки, детски площадки, паркове и други неразрешени за паркиране места да са от 50 до 200 лева. Това стана с промени в Закона за движение по пътищата, които се гледат на второ четене в пленарна зала.
Същевременно се предвижда с наредба на общинския съвет тротоари, площади, улични платна и части от тях да може да се определят като зони за платено или безплатно паркиране.
Очаквано, фиксирането на глобите за неправилно паркиране предизвика най-оживен дебат. Не беше прието предложението на депутата от БСП Таско Ерменков да се прекрати обсъждането на точката и гласуването ѝ да бъде отложено до изясняване на окончателните позиции на депутатите, тъй като имаше няколко редакционни предложения за санкциите.
Припомняме, че на първо четене на закона беше одобрено глобата да е фиксирана на 200 лева, но между двете четения управляващите предложиха тя да бъде в диапазона 50 – 200 лева, по решение на общините, в зависимост от жизненото равнище на населението и наличните места за паркиране.
Георги Свиленски от БСП предложи долната граница на глобата да бъде намалена на 20 лева и наказанията да се фиксират в диапазона 20 – 200 лева. Предложението му не беше прието. Не беше одобрено и друго предложение на Свиленски – диапазонът на глобите за неправилно паркиралите по тротоари, в градинки и паркове да се определя от общинските съвети.
Депутатите не се съгласиха и с предложението на Рамадан Аталай от ДПС да отпаднат глобите за неправилно паркиране върху тротоарите в населените места, както и размерът на глобите да се фиксира на 50 лева.
Депутатите промениха думата „такса“ в Закона за движение по пътищата с думата „цена“, с което на практика узакониха платеното паркиране в градовете. Цената ще се определя от общините.
Дора Янкова от БСП предупреди, че промяната ще създаде „изкривен модел, натоварващ гражданите“, тъй като след местните избори през есента вероятно ще се пристъпи към увеличаване на цената в зоните за платено паркиране.
Депутатите отхвърлиха предложението на Патриотичния фронт Националната агенция за приходите (НАП) да контролира събирането на приходите от платените зони за паркиране в градовете. Искрен Веселинов от ПФ настоя, че общинските съвети няма да осъществяват достатъчно добър контрол и не може да се гарантира, че постъпленията от платеното паркиране ще се инвестират за изграждането на нови паркоместа и за поддръжка на местата за паркиране и за инфраструктурата.
Депутатите решиха също така да запишат в закона, че приходите ще могат да се събират от специализирано общинско звено или юридическо лице по Закона за обществените поръчки. Общинските съвети същевременно ще приемат годишен инвестиционен и бизнес план на търговските дружества и ще им възлагат задачи.
По време на дебата Станислав Иванов от ГЕРБ припомни, че при обсъждането е отпаднала идеята за концесия на местата за паркиране. Според него одобряването на инвестиционните планове от общинските съвети е достатъчна гаранция за какво ще се харчат приходите от платеното паркиране.
Депутатите не приеха и предложението на Петър Славов от Реформаторския блок да се отнема книжката на водачи, причинили пътно-транспортно произшествие със загинал или с нанесена телесна повреда. Славов настояваше свидетелството за правоуправление на водачи, причинили тежки инциденти, да се отнема до решаването на въпроса за отговорността им, но за не повече от година. По време на дебатите в зала той намали срока на 6 месеца, но въпреки това предложението му не срещна одобрение.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 10 години Ай честити ви тройни глоби спрямо немските!Че и с произвол в определянето кога сте виновни при паркиране, и ний сме дали нещо на света :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години "Депутатите отхвърлиха предложението на Патриотичния фронт Националната агенция за приходите (НАП) да контролира събирането на приходите от платените зони за паркиране в градовете. Искрен Веселинов от ПФ настоя, че общинските съвети няма да осъществяват достатъчно добър контрол и не може да се гарантира, че постъпленията от платеното паркиране ще се инвестират за изграждането на нови паркоместа и за поддръжка на местата за паркиране и за инфраструктурата." :) Касичката как ще я затворят, хайде сега. Избори туй онуй.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар