Регистър БУЛСТАТ да стане изцяло електронен от 1 януари 2016 г., предвиждат изменения и допълнения на Закона за регистър БУЛСТАТ, които прие днес Министерският съвет.
В регистъра ще се води дело в електронна форма за всяко лице, подлежащо на вписване. Като резултат от пълната електронизация на регистъра заявления за вписване ще могат да се подават 24 часа, 7 дни в седмицата, а тяхното разглеждане ще се извършва в определения от закона еднодневен срок, съобщават от пресцентъра на Министерството на правосъдието.
Целта е намаляването на административната тежест върху гражданите и бизнеса. Регистърът ще бъде изграден като единна централизирана, публично достъпна и безплатна база данни, съдържаща подлежащите на вписване обстоятелства за всички регистрирани субекти, с изключение на вписаните в специалния регистър по чл. 2, ал. 2 от ЗРБ, чиито данни съдържат класифицирана информация.
Предвижда се отпадане на изискването за издаване на идентификационни карти на регистрираните лица, тъй като информацията за тях ще е публична и електронно достъпна на страниците на регистъра.
Изцяло новото производство, което ще се развива пред регистър БУЛСТАТ, ще позволява приемането на заявления и искания, подавани по електронен път, регламентира се тяхното разглеждане от служителите на регистъра и предметните предели на проверката, която ще се извършва по подаденото заявление и документите към него.
Регламентирана е и възможност за даване на указания на заявителите за изправяне на допуснати нередовности в случаите, когато към заявлението не са приложени всички, изискуеми по закон документи. Указанията ще се оповестяват по електронната партида на лицето, а когато е подадено заявление за регистрация – на електронната страница на Агенцията по вписванията (АВ), не по-късно от следващия работен ден от постъпването на заявлението в регистъра.
Съгласно нова редакция окръжните съдилища се задължават да предоставят по електронен път на службите по регистрация в рамките на един работен ден съдебните решения за образуване, промяна на обстоятелствата и заличаване на юридическите лица, които не са търговци.
Промените в Закона за регистър БУЛСТАТ ще дадат възможност на всеки гражданин да извършва справка по електронен път за наличието или липсата на вписано обстоятелство в регистъра.
Достъпът чрез интернет до информацията в регистъра ще бъде изцяло безплатен, като единствено за извършваните от служител на Агенцията по вписванията писмени справки и за издаваните удостоверения ще се дължи държавна такса съобразно Тарифата за държавните такси.


Тежка катастрофа със загинал
Мощно земетресение с магнитуд 7,6 разтърси Япония
Второ издание на инициативата "(НЕ) Сам вкъщи" подготвят в Общинския приют за кучета
Осъдиха 56-годишен варненец за държане на голямо количество алкохол без акцизен бандерол
Хванаха за ден 35-ма шофьори с алкохол или наркотици
Япония и Китай ескалират конфронтацията със спор за военен радар от уикенда
Какъв трябва да е бюджетът на България? Попитахме експертите
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
Силен трус разлюля Япония, има предупреждение за цунами
Стармър, Мерц и Макрон в един глас: Ние сме с Украйна
Георгиев за кораба KAIROS: Евакуирана е голяма част от екипажа
Зеленски от Лондон: Ако Русия отново започне войната, какво ще направят нашите партньори
Yettel обнови инсталацията "Огледай се" с аудио разказ и послания срещу дезинформацията