fallback

Индивидуални резервации частично компенсират спада на ранните записвания на руските туристи

Фестивалният туризъм може да стане ключово предимство на българските курорти пред гръцките, според Green Life

13:58 | 22.06.15 г.
Автор - снимка
Редактор

Индивидуални резервации за по-дълъг престой частично компенсират спада на ранните резервации от руски туристи по Черноморието. Това отчитат от компанията Green Life Resorts, която изгражда и управлява ваканционни комплекси по крайбрежието и в Банско.

Компанията се е насочила към доволни стари клиенти от Русия, които обаче не са държавни служители и не се влияят от държавните политики, обяснява търговският мениджър Илиян Маринов. Така се компенсира липсата на ранни групови записвания през тур оператори.

Дружеството е решило да задържи цените си за летния сезон в комплексите в Созопол и Поморие, въпреки закъснението и спадовете при резервациите, заради опасността от понижаване на качеството на обслужване, обяснява Маринов.

Той признава обаче, че за да се задържат постигнатите през миналата година нива на заетост, маркетинговите отдели на курортите и хотелите трябва да насочат вниманието си към привличане на “изгубени” туристи, каквито са българите, предпочели съседните страни. 

„По всяка вероятност опасенията за цялостно понижение през този сезон ще се сбъднат за голяма част от бранша, но смятам, че добре изградените и поддържани обекти ще успеят да постигнат добрите резултати от предходната година, особено ако са в дестинации с позитивен имидж като Созопол, Лозенец, Поморие, Несебър, Дюни, Каварна”, коментира Маринов.

Според експертите от компанията настъпва и моментът за цялостна промяна на имиджа на родното Черноморие като туристическа дестинация и за активна работа в тази насока. „От години страната ни се бори с пазари като Турция, Гърция, Испания, като ключовият проблем пред нас винаги е бил в репутацията ни на евтина и сравнително нискокачествена опция за лятна почивка за международните туристи”, казва Илиян Маринов.

„Пресяването на качествените проекти през последните няколко години и успешното им налагане дори в най-трудните периоди до голяма степен е позитивно. То е пример за превръщането на страната ни в по-елитна дестинация. По-заможните туристи, които посрещаме тази година, са доказателство за това”, допълва Маринов.

Сериозен дял от туристите през започналото вече лято е този на българите. Техните резервации традиционно стартират след 15 юни, когато е краят на учебната година за по-големите деца. „Най-активният период от лятото – между 15 юли и 15 август, вече е напълно резервиран. Родните туристи остават при нас между една и две седмици. През последните години по-голям процент от ваканциите стават за 10 или дори 14 нощувки, а не за 7, какъвто е базовият пакет”, казва още Маринов.

Профилът на туриста през лятото на 2015 г. остава сходен с този от предходните сезони. Най-активни са семействата с деца, следват компаниите от млади хора и по-възрастните двойки. Интересен таргет са гостите, които организират морксата си ваканция около посещение на музикални или други събития. Тенденцията не е нова, но дава все по-сериозно отражение върху пазара и крие голям потенциал.

В Созопол например се провеждат два големи културни фестивала, по време на които туристическият бранш в региона се радва на огромна посещаемост. Същевременно събитията не са и в най-активния сезон.

Лесният достъп от София до южните крайбрежни части също са силен катализатор за развитие на краткосрочния туризъм, допълва Маринов. Концерти и други събития по крайбрежето привличат все повече туристи, които по принцип избират Турция или Гърция за почивката си. Някои мероприятия са притегателна сила дори за чуждестранни гости.

Според Маринов фестивалният туризъм би могъл да се превърне в ключово предимство на българските курорти пред гръцките, където културните мероприятия не са силно застъпени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:07 | 12.09.22 г.
fallback