fallback

Български производители на плодове и зеленчуци гледат към хипермаркетите

Стопаните предлагат въвеждане на критерий "свежест" при предлагането на продуктите в магазините

12:12 | 20.07.15 г. 1

След промените в Закона за търговските вериги производителите на плодове и зеленчуци в България очакват по-широко сътрудничество с хипермаркетите, съобщава БНР. В момента щандовете в тях са пълни, но едва 15% от стоката е с български произход.

Председателят на Националния съюз на градинарите Слави Трифонов обаче е категоричен, че голяма част от вносната стока е с лошо качество и третирана с химикали.

„Плодовете и зеленчуците трудно издържат над 1000 километра транспорт. Тук просто интересът е плодовете и зеленчуците да преминават през граници и да се плаща, да работят корупционните схеми, ДДС не се внася, а държавата губи“, каза той.

Производителите предлагат да бъде въведен критерий „свежест“ на плодовете и зеленчуците в магазините. „Това означава, че до 24 часа след тяхното реколтиране, те трябва да бъдат предложени за продажба и в рамките на още 24 часа – да бъдат продадени“, допълни Трифонов.

Експертът е убеден, че при тези условия плодовете и зеленчуците няма да бъдат третирани с химикали, за да бъде гарантирана тяхната дълготрайност. „Няма да има смисъл да се оскъпява продукцията“, допълни още Трифонов.

Производителите настояват и за по-бързо разплащане с търговците с мотива, че техните продукти са „много бързооборотни“. Досега те подписват договори за разплащане в рамките на 15 дни, но получават средствата със известно забавяне – до 17-18-ти ден, посочва Трифонов.

Сега обаче българските производители ще настояват заплащането да се извършва в рамките на от 5 до 7 дни.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:25 | 07.09.22 г.
fallback