fallback

Зелена благотворителност събра 12 тона капачки от бутилки

С получените за суровината средства фондация купува електроуреди за центрове от семеен тип

09:40 | 26.08.15 г.

Празни бутилки от минерална вода се пълнят с капачки от бутилки от година и половина на многобройни импровизирани пунктове в страната. Зелената благотворителна кампания е на фондация „Идея в действие“.

Представителите на фондацията предават събраните капачки за рециклиране и с получените средства купуват електроуреди за центрове, в които живеят деца, лишени от родителска грижа.

Един тон капачки, които са чиста суровина, са достатъчни за закупуването на качествен електроуред, заяви пред Investor.bg председателят на фондацията Ива Колева. Ние събираме един неизползван ресурс, обясни тя.

По думите й подобни кампании се провеждат в чужбина. Фондацията се е спряла на капачки, защото са лесни за събиране и съхранение.

От септември 2013 г., когато започва кампанията, до август тази година са събрани близо 12,5 т. С последния събран тон е купена готварска печка за Центъра за настаняване от семеен тип в село Бърдарски геран, община Бяла Слатина.

„Не е трудно да бъде събрано това количество, защото много хора в цялата страна ни помагат и кампанията се разраства. Участват институции, училища, университети, частни лица и компании, като така ни подкрепят“, заяви Ива Колева.

Тя уточни, че нарочно е избрана формата зелена благотворителност, вместо просто да се събират пари, защото така кампанията има възпитателен ефект и се събира един неизползван ресурс.

За събирането на капачките организацията имат нужда от доброволци, които да помогнат за превоза с личните си автомобили. Те могат да заявят участието си на този мейл: info@ideainaction.net

Кампанията е безсрочна.  Фондацията има амбицията да покрие с поне един електроуред всички центрове за настаняване от семеен тип в страната.

Освен тази кампания „Идея в действие“ има още една инициатива за зелена благотворителност. В края на тази година организацията ще събира за шести път календари за следващата година. Често напечатаните от фирми с рекламна цел календари се пращат на клиенти и партньори, които обаче не ги искат и голяма част от луксозните издания се хвърлят. Фондацията ги събира и ги разпределя в домове за възрастни хора.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:10 | 14.09.22 г.
fallback