fallback

3300 туристически атракции в България вече са в онлайн регистър

Предстои изготвянето на стратегия за управлението на тази туристическа собственост

11:56 | 08.09.15 г.

Дългоочакваният онлайн регистър на туристическите атракции в България е факт. Това обяви пред журналисти министърът на туризма Николина Ангелкова. Регистърът е първият, който предоставя на едно място наличната информация за различните видове туристически атракции на територията на цялата страна – културни и природни обекти, фестивали, религиозни храмове и др.

Общо 3330 са туристическите обекти, включени в регистъра. От тях около 1800 са публична държавна и общинска собственост, а 930 са с неизяснена собственост. От всички обекти 26 процента нямат добър достъп и е необходимо да се изгради инфраструктура.

Проектът е на стойност 5000 лева без ДДС. Информацията за съставянето му е предоставена от общините, като общо 265 общини са подали информация, а 14 все още не са предоставили такава.

Онлайн регистърът е достъпен през сайта на ведомството чрез банер. Целта на регистъра е да даде информация на туристите за туристическите атракции на територията на страната. Той ще дава информация и за собствеността на атракциите, както и за наличната инфраструктура.

Регистърът постоянно ще се надгражда и развива, посочи Николина Ангелкова.

Чрез него могат да се откриват и местата за настаняване в населеното място, в което се намира дадена туристическа атракция. Предвиждат се и други езикови версии на регистъра, поясни министърът и допълни, че той ще има връзка и с националния туристически портал Bulgariatravel, който също ще бъде надграден. Софтуерът може да се консолидира с други подобни продукти.

Общините ще могат постоянно да добавят нови туристически атракции към регистъра чрез парола за достъп. На тази база министерството ще решава и кои обекти да бъдат включени в националната реклама.

Създаването на онлайн регистър на туристическите атракции бе декларирано още със създаването на Министерството на туризма през ноември миналата година. Към днешна дата чрез него туристите могат да правят справка за наличните туристически обекти по места, за местоположението им и да получат повече информация за обектите чрез препратка към "Уикипедия" и "Гугъл".

Предстои по-важната работа – изготвянето на стратегия за управлението на тази туристическа собственост, така че тя да стане конкурентоспособна и да носи приходи на общините.

Следващата стъпка е изготвянето на стратегия за управлението на туристическите атракции, включени в регистъра, поясни министър Ангелкова в отговор на въпрос на Investor.bg. Прави се анализ от кои туристически обекти може да се събира туристическа такса, от кои таксите ще могат да се връщат за издръжката на обектите, кои могат да се използват за публично-частно партньорство, кои могат да привличат инвестиции.

Предстои и изясняването на собствеността на тези 930 обекта, за чийто статут няма яснота. Оттам нататък Министерството на туризма ще решава какво да прави с тези обекти – дали могат да кандидатстват за средства по оперативни програми например.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:03 | 11.09.22 г.
fallback