IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

КЗК проверява Лидл България за нелоялна конкуренция

Регулаторът има съмнения, че веригата не е спазила правилата при провеждане на промоционална кампания

11:50 | 02.02.16 г.
КЗК проверява Лидл България за нелоялна конкуренция

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) проверява веригата магазини „Лидл“ по подозрения за нарушаване на Глава VII от Закона за защита на конкуренцията, става ясно от съобщение на регулатора. Тази част от закона третира  случаи на нелоялна конкуренция.

От Комисията уточняват, че производството е образувано след сигнал за неясни условия при организирането на играта „Спечели 366 дни безплатно пазаруване“.

В писмото на потребител се твърди, че „Лидл България ЕООД енд Ко” КД провежда промоционална кампания с подвеждащи и непълни условия. Според общите условия на интернет страницата на търговеца кампанията е разделена на два етапа, като по време на първия етап клиентът получава по 1 талон за участие в томбола с награди за всеки 15 лв. покупка. В сигнала се твърди още, че в текста на ОУ по отношение на втория етап не са посочени изрично от страна на „Лидл България ЕООД енд Ко” КД условията, при които се получава талон, а е записано само, че клиентът трябва „да вземе талон за участие от касите на всеки един магазин на Лидл в България”. Според сигналоподателя с така формулираните условия потребителят остава с впечатление, че условията са същите като в етап 1, т.е. по един талон за всеки 15 лв. 

Първите анализи са показали, че липсва разграничителен критерий по отношение на периода на участие и възможността за спечелване на конкретна награда само в определен период. На потребителите се внушава, че има възможност за спечелване на всяка една от обявените награди, които обаче са свързани със съответен етап на участие в играта.

Това е създало основателни съмнения за наличие на евентуално извършени нарушения, свързани с недобросъвестна търговска практика при провеждането на промоционалната кампания.

На тази база регулаторът е започнал и проверката за евентуални нарушения от страна на Лидл България. 
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:29 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още