Транспортните връзки през Дунав по долното течение на реката са недостатъчни и за да бъде подобрена инфраструктурата са нужни поне 12 моста. Тази идея, дискутирана и в други дунавски градове, беше представена в Силистра от Юрген Айзеле, ръководител на "Технологичен център - София", определен като една от организациите - двигатели на инициативата за изграждане на съоръженията.
Срещата беше организирана от създаденото в Силистра неформално сдружение "Гражданска инициатива: Дунав мост Силистра - Кълъраш", в което участват и други неправителствени организации. Сдружението поставя отново на дневен ред въпроса за изграждане на мост над Дунав между Силистра и румънския град Кълъраш, предаде БТА.
Според един от координаторите на сдружението - Веселин Андреев, на проведена среща с общинската и държавната власт в Силистра е постигнато съгласие, че трябва съвместно да се разработи план за действие. Българското сдружение ще осъществи и контакти с неправителствени организации в съседния румънски град Кълъраш.
Членовете на сдружението смятат, че изграждането на моста е възможност за създаване на жизнено важна инфраструктура не само за Силистра, но и за регионите по линията Силистра-Лесово, и предпоставка за подобряване на мобилността, за осъществяване на трансгранично сътрудничество в областта на икономиката, културата, образованието и за привличането на чужди инвеститори.
Сдружението има намерение да работи за обединяване на усилията на силистренци, за да стане международната транспортна връзка приоритет за развитие на региона. Неформалната организация обещава активна подкрепа на общинските и областните власти за постигане на тази цел, за своевременно информиране на обществеността за всички стъпки и решения по въпроса в национален и международен план, за осъществяване на сътрудничество и осигуряване на подкрепа от неправителствени организации, сдружения и други граждански обединения от България и Румъния, от страни на ЕС, от Турция, Украйна, Молдова, Русия.
Експертите са на мнение, че изграждането на моста, съчетано с газифицирането на Силистра, е предпоставка за привличане на чужди инвеститори, за разкриване на нови работни места и за промяна на лошите демографски и икономически показатели на региона.
Юрген Айзеле показа и справка, според която в горния участък на Дунав мостове има средно на 7,6 километра, средният участък може да се пресече по мостове на всеки 27 километра, а долният - на всеки 155 километра. Той смята, че за осъществяването на идеята е нужна активност от страна на населението и на местните власти, като подчерта, че най-важното е правителствата на България и Румъния да постигнат съгласие за такива съоръжения в българо-румънския участък на реката, в частност между Силистра и Кълъраш.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа