fallback

И втората отсечка от Западната дъга е пусната за движение

Западната дъга, заедно със Северната скоростна тангента, осигурява връзка на три магистрали – „Хемус“, „Люлин“ и „Тракия“

15:12 | 13.09.16 г. 1

Премиерът Бойко Борисов, министрите на финансите Владислав Горанов, на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и на транспорта Ивайло Московски, председателят на управителния съвет на Агенцията "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров и столичният кмет Йорданка Фандъкова откриха за движение втория участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път.

Отсечката с дължина 5,5 км започва от моста над р. Какач и свършва при пресичането със Северната скоростна тангента. Проектът се реализира със средства от оперативната програма "Транспорт". Стойността му е почти 102 млн. лева. Изпълнител е консорциумът ДЗЗД „Европейски пътища” с партньори „Джи Пи Груп“ ООД, „Автомагистрали – Черно море“ АД и „Пътстройинженеринг“ АД.

Със Западната дъга и Северната скоростна тангента се осигурява връзка на три магистрали – „Хемус“, „Люлин“ и „Тракия“, и се извежда извън София тежкотоварния транзитен трафик във всички направления от и за Европа и Гърция, коментира регионалният министър Лиляна Павлова, цитирана от пресцентъра на ресорното ѝ министерство.

Статистиката от преброяванията показва, че по трасето преминават над 20 хил. моторни превозни средства в денонощие.

Борисов припомни, че проектът беше почти провален от предишния кабинет заради забавянето на строителните дейности.

Проектът за Западната дъга беше фазиран, за да може да бъде довършен с пари от оперативната програма „Транспорт“ за сегашния програмен период (2014-2020 г.).

Първата отсечка от Западната дъга беше пусната през миналата година.

Междувременно Лиляна Павлова коментира в сутрешния блок на БНТ, че дългосрочната визия е във всички големи градове, както и в по-малките населени места, през които преминава тежък транзитен трафик, да бъдат направени обходи.

Като най-належащи проекти министърът посочи обходите на Димово, Русе, Лом, Пловдив, Пазарджик, както и Ахелой, за който тече обществена поръчка.

Павлова каза, че преди няколко седмици е започнал ремонтът на Околовръстния път на столицата в района на Казичене.

Почти е готов и идейният проект за Околовръстния път в района на „Младост“, който ще бъде прецизиран. След това поетапно ще се започне изпълнението на дейности по кръстовища на три нива – в районите на Горубляне, Герман и връзката с магистралата, обясни тя.

Най-сложен за проектиране е участъкът на столичния Околовръстен път от кв. „Бояна“ до „Люлин“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:46 | 11.09.22 г.
fallback