Българските общини, развиващи туристически дейности, са разтревожени от сивия сектор в хотелиерството, а този проблем се отразява пряко върху приходите в общинските бюджети, твърди заместник-председателят на Националното сдружение на общините в България (НСОРБ) и кмет на Троян Донка Михайлова. Изказването тя направи по време на пресконференция по повод четвъртата работна среща между бизнеса и местната власт, организирана от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА)
Според Михайлова проблемът със сивия сектор в хотелиерството може да се реши чрез законодателни промени, както и чрез създаването на система за по-обективен контрол.
Въпросът вече е поставен от НСОРБ пред министерствата на икономиката и на вътрешните работи. Михайлова твърди, че държавата е дала уверението, че това ще се случи, така че хотелиерският бизнес да излезе на светло.
От своя страна, заместник-председателят на УС на АБТТА Ирина Найденова твърди, че е необходим по-ефективен контрол, за да се обърне тенденцията ръстът на туристите да изпреварва този на приходите.
В рамките на пресконференцията беше обявено, че е необходимо тазгодишният ръст от 15% на броя на туристите през изминалия летен сезон да се задържи и в бъдеще.
Даниела Стоева, член на УС на АБТТА, твърди, че една от големите трудности пред туроператорите е липсата на статистика по отношение на видовете туризъм. Така остава неизвестно какво се случва във вътрешността на страната, какви са посещаемостта и търсенето. Стоева смята, че има ръст на търсенето на продуктите на културния туризъм.
Самите туроператори пък трябва да станат по-креативни по отношение на услугите, които предлагат, твърдят специалистите, с оглед развитието на интернет предлагането. Това ще позволи на компаниите да останат на пазара.
В рамките на срещата ще се състои и дискусия с акцент върху маркетинга на туристическите дестинации. Освен това ще бъдат обсъдени въпроси за това как може да се позиционира туристически продукт в съответната туристическа дестинация, как той комуникира с потребителите в лицето на туроператорите и крайните клиенти, какво е важно както за туроператорите, така и за общините.
В началото на 2017 г. АБТТА ще обяви конкурс за община с най-добра рекламно-маркетингова политика. Резултатите ще бъдат отчетени на следващата годишна среща на асоциацията след година.
/БТА/


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна