fallback

"Алфатур" обяви фалит*

Туроператорът не може да гарантира пътуванията за празниците, изгубил е основните си пазари

12:08 | 13.12.16 г. 2

Туроператорът „Алфатур“, заедно със свързаните дружества "Алфамарина" и "Алфамарина БГ", обявиха, че са подали молба в съда за започване на процедура по несъстоятелност, уведомяват от Министерството на туризма и от компанията.

Към момента компаниите нямат туристи в чужбина, посочват от Министерството.

"Алфатур" има валидна застраховка за отговорност на туроператора на стойност 1,4 млн. лева, сключена с „Евроинс“. Всички клиенти, които са предплатили почивки, ще могат да си потърсят парите чрез застрахователя.

От туроператора поясняват в съобщението, че заради революциите в Тунис и Египет и последвалите бомбени атентати в Турция са загубили основни свои дестинации, които съставляват около 80% от бизнеса му.

Отделно компанията посочва, че с агресивното навлизане на пазара на нискотарифните авиокомпании има срив и в продажбите по европейските дестинации и по направление Обединените арабски емирства.

Компанията посочва, че е в обективна невъзможност да гарантира разплащанията на коледно-новогодишните пътувания, заради което има риск хора да не бъдат настанени в хотели и да останат по летищата. Пътуванията на всички хора, които в момента се намират зад граница, са изцяло платени.

Съгласно разпоредбите на Закона за туризма обезщетението по застраховката се определя и изплаща от застрахователя в срок до 15 дни, след като потребителят представи всички поискани от застрахователя документи, свързани с установяването на събитието и размера на вредите.

Туроператорът препоръчва на клиентите си в най-кратък срок да представят пред застрахователя сключените договори за пътувания и документите, удостоверяващи плащанията по тях. 

Междувременно от „Евроинс” съобщиха на сайта си, че планират да сезират правоохранителните органи за извършено престъпление и умишлен фалит на „Алфатур”.

От застрахователя изразяват учудване, че представител на туристическата компания не е потърсил контакт с тях и не ги е уведомил за събитието.

„Евроинс“ потвърждава, че „Алфатур“ има сключена застраховка „Отговорност на туроператора“ и всички засегнати клиенти на туроператора ще получат полагащото им се обезщетение.

Застраховката гарантира всички депозити и предплатени суми на клиентите на туроператора, за които не са предоставени туристически услуги.

Необходимите документи, които клиентите на „Алфатур“ следва да попълнят и представят в офиса на „Евроинс“, са:

- Уведомление за щета по образец на „ЗД Евроинс“ АД - Заверени за вярност с оригинала копия на следните документи: договор с туроператора „Алфатур“ АД, както и разходни документи: фактури, касови бонове, квитанции, извлечения от банкови сметки и други. При необходимост застрахователят може да поиска и допълнителни документи.

Претенции за обезщетение, придружени с необходимите документи, могат да се подават във всеки офис на застрахователя или по електронен път на имейл: property.claims@euroins.bg.

По-късно от „Евроинс“ уведомиха, че са провели среща с ръководството на туристическата агенция. Застрахователната компания ще изплати полагащото се застрахователно обезщетение на всички потърпевши клиенти на „Алфатур“ АД, посочват от компанията.

Общият размер на всички депозити и предплатени суми на клиентите на туроператора, за които не са предоставени туристически услуги, е 716 853 лв. Сумата е разпределена сред 281 договора с 571 потребители.

Застрахователната компания е стартирала преговори с други туристически агенции, които да поемат и изпълнят вече сключените договори на „Алфа тур”. 

Така ще бъдат осъществени планираните от клиентите на „Алфа тур” екскурзии и почивки за новогодишните празници без те да доплащат допълнително.

* Актуализирана с позицията на Алфатур

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:45 | 14.09.22 г.
fallback