fallback

„Пътпроект 2000“ ще проектира „Струма“ в участъка между Крупник и Кресна

Ако строителството на участъка през Кресненското дефиле се забави още, България ще загуби всички евросредства, похарчени досега за магистрала "Струма"

11:23 | 20.04.17 г. 4

„Пътпроект 2000“ спечели конкурса за проектиране на част от магистрала „Струма“ – участъкът, който се качва на над 500 метра надморска височина, за да избегне Кресненското дефиле.

Обявеният от Агенция “Пътна инфраструктура” конкурс беше за изработване на разширен идеен проект с парцеларен план за автомагистрала „Струма“ в участъка между Крупник и Кресна.

Днес в пътната агенция журито, което е разгледало две подадени предложения в анонимен конкурс, отвори два плика, в които бяха запечатани имената на проектантите, автори на двата подадени проекта.

Класираният на първо място проект е с ръководител инж. Любен Симеонов, управител на „Пътпроект 2000“. Класираният на второ място проект е на „Пътпроект ЕООД“ с ръководител инж. Венцислав Зарев.

Проектът, класиран на първо място, е спечелил 93 точки от комплексната оценка, а този на второ – 89 точки.

Журито не е разглеждало различни варианти на трасета, защото в конкурса за преминаване през Кресненското дефиле е зададено трасе, според което лявото платно в участъка е изнесено на изток в планината, а дясното платно остава старият път, който минава през Кресна. Това обясни Петър Диков, представител на Сдружение „Български форум за транспортна инфраструктура“ и председател на журито.

Проектът касае само лявото платно, като са оценявани пътните съоръжения, начинът на строителство, предложените иновации и въздействието върху околната среда.

Двата проекта са на добро техническо равнище. Предвидени са четири връзки между двете платна за населените места по трасето, казаха от оценителната комисия.

Очаква се по трасето на лявото платно да има седем тунела и над 20 съоръжения като мостове и надлези, включително и големи виадукти, от които най-големият ще е с дължина 740 метра. За това съоръжение проектантът предлага много дълго разстояние между колоните от 302 метра при световен рекорд за такъв тип отвор 305 метра.

Представителите на комисията обясниха, че няма как трасето да не мине през защитени територии, както и да бъде проектирано. Те посочиха, че авторите на проектите са се опитали да минимизират влиянието върху околната среда.

При първия проект ще бъде оказано влияние върху 692 декара защитени територии, а при втория – върху 457 декара защитени територии.

Диков припомни че ако строителството на участъка се забави, България ще загуби всички евросредства, похарчени досега за магистралата.

Изнесеният извън дефилето участък Крупник и Кресна е с приблизителна дължина 23,8 км, като идейният проект включва и обходен път на Кресна - част от дясно платно с приблизителна дължина 5,45 км.

Според единия проект строителството ще струва 732 млн. лв., а според другия – 729 млн. лв. (без ДДС). Разликата се получава, тъй като единият участник предвижда работа по връзките между лявото и дясното платно, а другият предлага те да останат в сегашното си състояние.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:59 | 14.09.22 г.
fallback