fallback

Кабинетът предлага да не се изисква свидетелство за съдимост от администрацията

Облекчават се и административните процедури при издаване на разрешения за продължително и постоянно пребиваване на чужденци

12:28 | 04.10.17 г.

В изпълнение на заявената политика в управленската програма за намаляване на административната тежест правителството одобри на днешното си заседание облекчаване на няколко административни процедури.

Кабинетът предлага да отпадне изискването да се представя свидетелство за съдимост пред администрацията, съобщават от пресслужбата на Министерския съвет.

Одобрен е проект на Закон за допълнение на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност, с който се предлага изменение на 68 закона, в които се съдържа изискването за представяне на свидетелство за съдимост пред администрацията. Целта е да се установи принципът на служебно събиране на информация относно съдебния статус на физическите лица. 

Свидетелството за съдимост е един от най-често срещаните удостоверителни документи, които се изискват от гражданите в рамките на административни производства, въпреки че данните са налични в друга администрация. С предлаганите промени ще се постигне значително намаляване на административната тежест като време и разходи за гражданите във връзка с получаването на услугата.

Облекчават се и административните процедури при издаване на разрешения за продължително и постоянно пребиваване на чужденци. Това става с приетите от министрите промени в Правилника за прилагане на Закона за чужденците. Съкращава се от три на два месеца срокът за получаване на разрешение за постоянно и за дългосрочно пребиваване. Отпадат седем изисквани от лицата удостоверения, декларации и копия от документи, които ще се събират вече по административен път. Отменя се и изискването за представяне на заверено копие от БУЛСТАТ и декларация за идентичност на имената, тъй като такава информация се съдържа в други документи, които чужденецът прилага.

С промени в Закона за обществените библиотеки правителството предлага облекчаване на процедурата за вписването им в публичния регистър, поддържан от Министерството на културата. Предлага се заявлението и съответните удостоверителни документи да се изпращат по електронен път, а министърът да се произнася в 14-дневен срок от датата на подаване на заявлението. Евентуален отказ ще подлежи на обжалване по реда на Административно-процесуалния кодекс. Предлаганите със законопроекта изменения целят намаляване на административната тежест, по-голяма яснота в процедурите и възможност за съдебен контрол върху административен акт.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:53 | 13.09.22 г.
fallback