fallback

Онлайн справките в НОИ се увеличават със 700 хил. за една година

Броят им достига близо 8,7 млн. за последните 12 месеца

12:16 | 26.01.18 г.

Заявките за използване на електронните услуги на Националния осигурителен институт (НОИ) се увеличават с над 700 хил. само за една година. Това показва анализ на Института за предоставените онлайн справки и административни услуги през 2017 г.

Статистиката отчита, че общият им брой се увеличава от около 8 млн. през 2016 г. до близо 8,7 млн. за последните 12 месеца.

Електронната услуга с най-голямо нарастване е „Избор на най-добър 36-месечен период преди 01.01.1997 г. при пенсиониране“, чието потребление се увеличава от 15 811 до 53 360 справки или с 237%.

По-голяма използваемост са придобили още справката за регистрирани заявления за отпускане на парични обезщетения за безработица (плюс 44%) и справката за изплатени парични обезщетения за безработица (плюс 33%). Най-популярна остава справката за представени в НОИ документи и изплатени обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване (ДОО) - потребителите са се възползвали от нея над 5 млн. пъти. 

При отделни електронни услуги се забелязва намаляване на ползваемостта. Най-осезателно се вижда тази тенденция при справката за подадени декларации за социално осигуряване от осигурител/самоосигуряващ се – първата по рода си разработена от НОИ. Намалението е с 18% за 12 месеца. За получаване на същата информация обаче са налични още няколко справки, които също се ползват активно от осигурените лица.

На сайта на НОИ са достъпни повече от 70 електронни услуги.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:28 | 01.09.22 г.
fallback