fallback

Ще раздели ли пакет "Мобилност" Източна и Западна Европа?

Под прикритието за социалната политика се крие борбата за пазари между старата и новата Европа, смята Михаил Рангелов

16:32 | 04.06.18 г. 6

Българските превозвачи са много по-конкурентоспособни от западните. Това е и една от причините да бъдат заложени такива текстове в предложените реформи, които засягат именно товарния транспорт. Държавата закъсня с реакцията си и не успя да потърси подкрепа от държави, които не биха били засегнати от този закон.

Това коментира Михаил Рангелов, директор „Медии“ на Форум за Балкански транспорт и инфраструктура (ФБТИ), в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria.

Той съобщи, че очакват подкрепа от бившите социалистически страни, от Източна Европа, както и че възраженията на превозвачите са напълно основателни.

По думите му с предтекст, че се търсят начини как да почиват повече шофьорите, не се решава този проблем, а ги задължават да се прибират по родните си места с превозните си средства.

Рангелов поясни още, че не е ясно защо камионите трябва да се прибират по месторегистрацията си.

„За съжаление под прикритието за социалната политика се крие точно борбата за пазари между старата и новата Европа. Това ще бъде един много голям удар върху единството на Европа. Това е най-сериозният текст, по който се изправят старите и новите членове на ЕС. Ако това гласуване бъде в наша вреда, това означава, че в нашите страни, източноевропейските, ще се засилят много антиевропейските настроения“.

Директорът от ФБТИ поясни още, че сега се гласува първият пакет „Мобилност“, но след него идва втори пакет, в който ще се гласуват поправки, които са в ущърб на нашите автобусни превозвачи.

Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:15 | 13.09.22 г.
fallback