fallback

Най-честите сигнали към НЗОК са за отчетени, но неизвършени медицински дейности

Гражданите вече могат да проверяват здравното си досие на сайта на Здравната каса с ПИК

10:58 | 08.06.18 г.

Най-честите сигнали на граждани към Националната здравносигурителна каса по повод личното им електронно досие са свързани с отчетени, но не извършени на пациента медицински дейности. Това каза пред БНР инж. Александър Огнянов, директор на „Сигурност на информацията“ в НЗОК.

Има сигнали, че има извършени дейности, които са отчетени към НЗОК, но всъщност хората казват, че те не са им извършени. Например пациентът е отишъл за лека хирургична намеса, а е отчетен към нас с операция на апандисит, обясни той.

От няколко дни гражданите могат да проверяват здравното си досие на сайта на НЗОК с персонален идентификационен код (ПИК) от НАП.

Досега 80 хиляди души са взели универсални кодове за достъп, а сега вече над 400 хиляди души ще имат достъп до здравното си досие посредством кода от НАП.

Механизмът за издаване на персонален идентификационен код (ПИК) изключва възможността той да бъде получаван от друг човек. Това бе изяснено на среща между Здравната каса, НАП и пациентски организации относно защитата на личните данни, съдържащи се в пациентските досиета, когато достъп до тях се осъществява с ПИК на НАП.

Около 500 хил. граждани, които ползват ПИК, са подписали волеизявления да не разкриват своя ПИК пред трети лица, съобщават още от Касата.

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:23 | 11.09.22 г.
fallback