Законопроектът за Българската автомобилна камара да бъде оттеглен – за това настояват БСК, АИКБ и БТПП в позиция, изпратена до медиите. Проектът бе внесен в парламента на 18 май от депутата Станислав Иванов (ГЕРБ) и други народни представители.
В позицията се казва, че членовете на трите работодателски организации създават над 70% от БВП и легалната заетост в страната.
Там се допълва, че проектът се отхвърля и от всички представителни браншови организации в сектора на автобусните и товарните превози.
Според работодателите законопроектът регламентира създаването на неправителствена организация (Българска автомобилна камара - БАК) с изключителни държавни функции, вкл. издаване, спиране и отнемане на лицензи за упражняване на дейност, изпълнявани сега от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ към Министерството на транспорта.
Трите организации твърдят, че в нарушение на Конституцията ще се създаде „хибриден правен субект между изпълнителната власт и гражданското общество“.
Законопроектът смесва функции и понятия, приложими за съсловни организации, бизнес сдружения и браншови работодателски организации в които членуват търговци, предприятия - работодатели, упражняващи дейност в определен сектор, сдружени на доброволна основа за защита на стопански интереси. Тези особености обезсмислят осъществяването на функции в защита на интересите на работодателите от автотранспортния сектор, вкл. участието им като страна в социалния диалог, смятат представителите на бизнеса.
Те не са съгласни и с мотивите за транспониране на европейско законодателство.
Работодателите не одобряват и предвиденото задължително членство в БАК на предприятията от сектора. Те смятат, че се създават условия за нарушаване на конкуренцията в автотранспортния сектор и за „квази саморегулация“.
Друг аргумент е, че се увеличава административната и финансова тежест върху предприятията в сектора и предстои „явен конфликт на интереси“.
В позицията се поставят под въпрос и ценоразписите на услугите на някои браншови сдружения и се твърди, че ще бъде блокиран контролът на държавата.
„Не на последно място, зад текстовете на законопроекта прозират очевидни партикуларни корпоративни лобистки интереси, различни от тези на преобладаващата част от ангажираните в автотранспортния сектор, както и на общия публичен интерес“, смятат бизнес организациите.
Те обаче биха подкрепили бъдеща законодателна инициатива за приемане на общ Закон за браншовите организации.


Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола