fallback

60% от превозите в България са в сивия сектор, твърдят превозвачи

Искаме обединение, но не и по този начин, коментира Симеон Милушев от Национално сдружение на автобусните превозвачи в България

12:18 | 26.06.18 г.

„Имахме едно искане – да бъде оттеглен законопроектът за създаването на Българска автомобилна камара. Това се случи и сме наистина благодарни“. Това обяви Симеон Милушев, главен секретар на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

„Бизнесът се обедини около тази идея, която от две години ходи по разни институции. И най-накрая  изби по някакъв начин чак сега. Преди две години ни попитаха дали наистина желаем обединение и дали наистина желаем камара. Това ми звучи като „Искате ли да вечеряте с нас?“. Ние казахме „Да, искаме“, но искаха те да консумират добра храна, а ние –  лоша, с което ние не се съгласяваме, а те използват това, че преди две години сме се съгласили на обединение. Ние искаме такова обединение и такава камара, но не искаме тези условия“, категоричен е той.

Според него нещата по медиите се представят по начин, който обърква хората и самите превозвачи.

„Всички искаме едно, но то ни се поднася по различен начин“, смята главният секретар на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България.

Милушев е на мнение, че в институциите и транспортното министерство се прави така, че контролният орган наистина да не изпълнява своите функци и сега трябва да бъде паралелно създадена друга структура, която да изпълнява тези функции на министерството.

„При тези възнагараждения от 500 лева един контролен орган не би могъл да бъде адекватен към дадената обстановка, защото нашият бизнес наистина работи по европейски стандарт и ние полагаме много средства от себе си, за да може да изпълним една услуга, която е социална. Но в същото време трябва да изпълняваме едни европейски спогодби и регламенти, които ако не се изпълняват, има строги санкции към нас“, напомни Симеон Милушев.

Той съобщи, че 60% от превозите са в сивия сектор.

Защо превозвачите застанаха срещу лобисткия закон? Какво липсва , за да се обединят превозвачите? Колко са нерегламентираните превози? Трябва ли да се промени нормотивната уредба? 

Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:28 | 13.09.22 г.
fallback