Текущият контрол на пробите от асфалта при Своге не е бил задължение на пътната агенция, а на чужда инженерна компания, тъй като ремонтът е бил с европейско финансиране. Това уточни председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Светослав Глосов по Нова телевизия.
Той гарантира, че с днешна дата е изследван целият ремонтиран път и не са открити проблеми извън смъртоносния 670-метров участък. В петък започва преасфалтирането му, а от държаваната агенция призовават шофьорите да карат по правилата.
Глосов посочи, че много се спекулира с качеството на пътя, че агенцията е единственият виновник.
„Трафик на камерите ни показват, че масово скоростта на движението на автобуси и товарни автомобили в този участък, където има ограничение 40 км, се превишава с над 30%“, заяви той.
В момента се извършва одит на всички пътища в страната и резултатите ще бъдат готови и обобщени до средата на септември. Проверката е по разпореждане на подалия оставка регионален министър Николай Нанков. Причина за проверката е катастрофата край Своге, при която загинаха 17 души.
От началото на следващата седмица започва инспекция на целия път в Искърското дефиле от лицензирани одитори по пътна безопасност. След трагедията в Своге възникна въпросът дали пътищата у нас се строят с по-евтини материали и без контрол.
„Пътищата се строят с асфалтови смеси, които са с одобрени рецепти, като преди да бъдат положени на пътя настилките задължително се изпитват в акредитирани лаборатории”, обясни председателят на АПИ.
След катастрофата от настилката на ремонтирания преди близо пет години участък са взети допълнителни проби. Причината са множеството сигнали, получени за трасето.
„Наистина в един сравнително малък участък има проблем – приетата рецепта за асфалтовата смес не е била изпълнена така, както е трябвало да бъде според документацията, потвърди Глосов. – Тъй като пътят се строи по договор по ФИДИК (международна система за организация на строителния процес), ангажимент на фирмата–инженер на проекта е да изпита материалите и да проведе целия контрол по време на строителството. Затова не са били взети проби от акредитираната лаборатория на АПИ. Държавната лаборатория е измерила колко е равна поставената настилка непосредствено преди приемането на ремонтирания участък.”
Глосов коментира и спряна от Николай Нанков обществена поръчка за закупуване на високопроходими автомобили за пътната агенция на стойност 1,3 млн. лева. Повечето от автомобилите са за областните пътни управления, но две от колите са за централното управление – джипове на стойност 220 хил. лева с ДДС.
„Централното ръководство на агенцията не стои само в София, напротив, реагира 24 часа в денонощието в зимни и планински условия – навсякъде, където е необходимо. Когато има проблеми през зимата заради снегонавявания, все пак трябва да се стигне до тези места, за да се направи съответната организация”, посочи Светослав Глосов.
На въпроса защо е спряна обществената поръчка, ръководителят на АПИ обясни, че са допуснали грешка, като не са съгласували момента на обявяване на процедурата.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 7 години ОТ СТАТИЯТА: "Текущият контрол на пробите от асфалта при Своге не е бил задължение на пътната агенция, а на чужда инженерна компания, тъй като ремонтът е бил с европейско финансиране"ЗА КАСКЪВ "текущ контрол" ГОВОРИШ , КОГАТО ВИЕ СТЕ ТЕЗИ КОИТО СТЕ ИЗДАЛИ АКТ 16 за ползване на участъка?!!!ВСЪШНОСТ ИМА ЛИ АКТ 16 ВЪПРОСНИЯ УЧАСТЪК ОТ ПЪТЯ И ПОДПИСАЛА ЛИ Е АГЕНЦИЯТА ПОДОБЕН ДОКУМЕНТ, при положение че фирмата - изпълнител не е отстранила посочените от Агенцията НЕДОСТАТЪЦИ!!!ХИПОТЕЗИТЕ СА ДВЕ: 1/ Пътя се експлоатира без изискващият се АКТ 16 !!!2/ Има Акт 16 но той е издаден без да са отстранени недостатъците от фирмата ИЗПЪЛНИТЕЛ!!И ПРИ ДВЕТЕ ХИПОТЕЗИ ИМА ВИНОВНО ПОВЕДЕНИЕ КОЕТО СЕ ПРЕСЛЕДВА ОТ ЗАКОНА.Но ЗАКОНА в България е ВРАТА В ПОЛЕТО. отговор Сигнализирай за неуместен коментар