fallback

87% от фирмите в България планират коледни бонуси

От тях през 2018 г. най-голям е делът (75%) на онези, които предвиждат финансов стимул

17:17 | 09.12.18 г.

Готовността на работодателите в България да предоставят коледни бонуси се увеличава спрямо предходната година, става ясно от традиционната годишна анкета на БСК за нагласите на българските работодатели към допълнителното стимулиране на техните служители по повод коледните празници. Тази година в проучването се включиха 740 фирми от различни икономически сектори и от всички региони на страната, съобщават от Камарата, цитирани от сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

През 2017 г. 80% от участвалите в анкетата са декларирали намерение да зарадват служителите си за Коледа, а през 2018 г. техният дял е 87. От тях през 2018 г. най-голям е делът (75%) на онези, които предвиждат финансов стимул. 13% от работодателите ще стимулират служителите си чрез фирмени подаръци, 10% - с ваучери за храна/напитки, а 1% - с ваучери за почивка.

От предпочелите финансовия стимул преобладаващата част (52%) предвиждат той да е в размер до 20% от нетното месечно възнаграждение на работниците, а всеки трети работодател (27%) предвиждат бонус в размер до 50% от работните заплати. 8% от работодателите са решили да отделят бонуси в размер до 75% от възнаграждението на работниците, а 9% ще дадат до една заплата бонус. 4% от анкетираните работодатели възнамеряват да дадат бонуси, по-големи от една месечна работна заплата.

Добрите финансови резултати на фирмата са ключов аргумент за работодателите да стимулират своите работници. 44% от анкетираните отговарят именно по този начин на въпроса „При какви условия бихте дали коледни бонуси?“. 37% са на мнение, че бонуси трябва да се дават след внимателна преценка на приноса на всеки работник, а 18% биха зарадвали работниците си независимо от финансовите резултати на фирмата. Едва 1% от анкетираните твърдят, че при никакви условия не биха дали коледни бонуси. Спрямо 2017 г. пропорциите в отговорите се запазват, като леко се увеличава делът на работодателите, готови да стимулират работниците си след внимателна преценка на техния принос.

Какъв е най-честият мотив за раздаване на коледни бонуси вижте в продължението на материала!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:08 | 05.09.22 г.
fallback