Заложеното в Пакет "Мобилност" е удар срещу икономиката ни. Ако рестрикциите бъдат приети, ще се стигне до фалит на малки и средни предприятия, големи фирми ще прелокират бизнеса си, а икономиката ни ще загуби сериозен дял. Това е удар срещу българската икономика, не само срещу превозвачите. Това каза по БНТ председателят на Съюза на превозвачите в България.
Към момента фазата на обсъжданията по Пакет "Мобилност" в Съвета на Европа е приключила, там нещата вече са решени. Топката е в Европейския парламент, до 10 януари няма какво да се случи, за да кажем, че тогава няма да има протест. Нямаме друг ход, освен протест, за да бъде чут нашият глас, посочи той.
Българските автомобилни превозвачи подготвят протест в Брюксел заради новия Пакет за мобилност, приет преди дни от министрите на транспорта от ЕС. Новите европейски правила въвеждат ограничения за кръстосаните курсове (т. нар. каботаж), налагат шофьорите да се връщат у дома поне веднъж на четири седмици и обичайните седмични почивки да бъдат извън кабината. Срещу споразумението се обявиха осем европейски държави, сред които и България.
В отговор страната ще подготви законодателни предложения, които ще бъдат внесени чрез българските евродепутати. България ще поиска дерогация на правилото за спане в кабината до изграждането на необходимата инфраструктура.
По думите на Абаджиев превозвачите ни ще загубят конкурентоспособност, тъй като това ще доведе до увеличение на административните разходи.
Пакет "Мобилност" има за цел превозвачите от Източна Европа да бъдат изтласкани от единния пазар. В началото единомислещите страни формираха блокиращо малцинство. Чехия и Словакия явно нещо са изтъргували и подкрепиха общия подход. Това може да е и заради конкуренцията на български и румънски превозвачи. Може да има и нещо обещано като политически елемент, коментира Абаджиев.
Следва политическо решение. От следващата седмица българските превозвачи започват срещи с евродепутати и политици, за да може те да обяснят по линия на европейските политическите семейства до какво ще се стигне в крайна сметка, ако Пакет "Мобилност" бъде одобрен
преди 6 години като регулации, за мен е много по-важно например да има задължително охладител в кабината (климатик, който работи без да е нужно и камиона да работи) защото лятото не може да заспиш до 3 от жега, а зимата печка, мотелите не решават тоя въпрос, защото като трябва да виснеш на някой завод там мотел нямап.с. към тия дето ще ме обвинят в пристрастност - не съм собственик на транспортна фирма отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години недоспалият тираджия, не е недоспал от каране, защото почивките се следят стриктно(поне теоретично) този които иска да кара си е разчел времето перфектно, кога да тръгне къде да почива, какви са забраните и тн недоспал може да е някои, който не може да си разчете пиенето - в смисъл пие до късно отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години В случая обаче, това е лобистко.Типично по "нашенски"? Кое? Да контролираш с граница движението в съюза? Много се извинявам, от такъв съюз България няма нужда.А как е по "вашенски"? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Типично по нашенски, първо се пита как може да се изклинчи от правилата.Дано правителството ни да се вразуми и да не се пъне на въвеждането на ред в сектора, защото навсякъде ще ни видят колко ценим добрите условия на труд, най-малкото ще се повиши безопасността. Представяте ли си какво е тираджия който е недоспал, щото все в кабината се свира, а там не е приказка. И тоя ми ти тираджия дреме зад волана и идва към теб. Найс, а? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години "да се връщат у дома"1. Това с граничен контрол ли се доказва?2. Какъв граничен контрол в ЕС?3. Така ли френски тираджия е по-високоефективен от български такъв? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Абе що така ЕС ни пере през ръчичките? Ние искаме да си возим където на нас ни скимне, да сме над всичките им закони, ако може тираджийте да си спат по кабините, колкото спят толкова им стига, те нямат нужда от мотели, перални и други неща. Само работа и кабината, те са съвременни роби. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години тираджиите няма да цъфнат и вържат от тия регулации, на тях им плащат на км(нещо което също е забранено от регулациите) ще си идва в къщи вместо с 2000 евро с 1000 евро, като иска повече пак нема да е при женатасобствениците на транспортни фирми са накупили/взели техника на кредит базирайки сметките си на този модел с каботажите, като ги накарат да се прибират увяхват , защото няма да има товари за всички от и за българия и ще са празни курсове или икономически неефективни - остава им варианта да карат турция и надолу ама там разрешителни и тнп.с. сигурен съм, че ако шофьора може да избира дали да си прибере таксата за мотел и да спи в кабината това ще е избора отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Браво на такива умници, удар срещу икономиката ни. По-правилно е да се каже, че е удар срещу експлоатацията на тираджийте. Защото ще се подобрят условията на работа, ще могат да виждат семействата си поне веднъж на месец и поне веднъж на седмица ще могат да се изкъпят и изперат на някой мотел. Но това ще удари по джоба собствениците на фирмите, които искат у нас да ги регистрират за да не плащат много данъци, да минават тънко с годишните прегледи и да плащат малко по-тукашни заплати, нищо че возят основно каботажи. Абе хитретци, а държавата ни ги защитава. Добре че е ЕС че да защитят и шофьорите ни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар